ایبنا: گروهی از مدیران فرهنگی شهرداری‌های استان تهران در پی انتشار خبر خانه‌نشین شدن استاد عبدالحسین حائری، استاد فهرست‌نویسی و کتاب‌شناسی که سال‌ها ریاست کتابخانه مجلس را نیز برعهده داشت، همراه با رئیس کنونی کتابخانه مجلس و برخی از کارکنان این مرکز، دیروز به دیدار وی رفتند.
کد خبر: ۳۰۷۹۸۰

انتشار 4 اثر از پرویز خائفی

مهر: 4 کتاب از پرویز خائفی شاعر و حافظ شناس منتشر می‌شود. این 4 کتاب شامل «کنار لحظه‌های عمر»، «سیر غزل در فارس»، «10کتاب در یک کتاب» و «مجمع پریشانی» است.

حاصل عمر سامرست موآم در ایران

مهر: کتاب«حاصل عمر» نوشته ویلیام سامرست موآم با ترجمه عبدالله آزادیان به همت نشر ثالث منتشر شد. سامرست موآم در این کتاب که آن را در سال 1938 منتشر کرد، زندگی حرفه ای‌اش را در زمینه ادبیات و تئاتر شرح می‌دهد.

انتشار آلبوم چکاوک

جام‌جم: لوح فشرده کنسرت گروه موسیقی سنتی چکاوک که ابتدا دی ماه سال گذشته در تالار وحدت برگزار و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده بود، منتشر شد. این مجموعه که به سرپرستی رضا شایسته و خوانندگی مصطفی نیکو تهیه شده است، دربرگیرنده قطعات جان عاشق، آه از این جدایی، کعبه آمال، بهار جاویدان، رنگ اصفهان، گریه لیلی، ترانه من و دل دیوونه است. در این آلبوم که به یاد استاد اسدالله ملک تهیه شده است، میلاد کیایی به عنوان نوازنده مهمان با گروه موسیقی چکاوک همکاری دارد.

مقدمه کتاب‌های دریابندری کتاب شد

مهر: نجف دریابندری نویسنده و مترجم پیشکسوت در اقدامی که در میان نویسندگان و مترجمان ایرانی کمتر سابقه داشته است، تصمیم گرفت مقدمه بسیاری از کتاب‌های ترجمه‌ای خود را در کتابی مجزا، به دست چاپ بسپارد.کتاب اخیر علیرغم تعدد موضوعات مورد بحث و نویسنده‌هایی که به زندگی، شخصیت و آثار آنها پرداخته شده، دارای ساختاری واحد و هدفمند است.

12 گروه پاپ در مسابقه موسیقی فجر

جام‌جم: از میان 36 گروه موسیقی پاپ متقاضی شرکت در بخش رقابتی جشنواره فجر امسال، هیات انتخاب 12 گروه را برای شرکت در بخش رقابتی برگزید. هیات انتخاب این دوره از جشنواره موسیقی فجر را سیمون آیوازیان‌، کیوان میرهادی و امیر بکان تشکیل داده‌اند.

نمایشگاه نقاشی در نیاوران

جام‌جم:‌ نمایشگاه نقاشی‌های حامد اصلانیان از جمعه این هفته در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه 75 اثر نقاشی روی بوم و مقوا با تکنیک رنگ روغن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. نقاشی‌های اصلانیان انتزاعی و آبستره بوده و المان‌های مفهومی خاصی در آنها خودنمایی می‌کند.

افتتاح خانه فرهنگ مشارکتی «آریان»

جام‌جم:‌ خانه فرهنگ مشارکتی «آریان» به زودی با هدف بسترسازی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه فرهنگ، در منطقه 3 شهرداری تهران افتتاح می‌شود.

آلبوم مونس با ملودی آذری

جام‌جم: آلبوم مونس که مجموعه‌ای از ملودی‌های آذری است، منتشر شد. در این اثر، مونس شریف‌اف، نوازندگی کمانچه، وحید اسدالهی، نوازندگی نقاره و جیحون حسین اف، نوازندگی پیانو را برعهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها