فروش پاییزی سینماهای تهران

«دو خواهر»، «کتاب قانون» در صدر فروش

در فصل پاییز فیلم‌های «دوخواهر»، «کتاب قانون»، «نیش زنبور» و «بی‌پولی» به ترتیب پرفروش‌ترین فیلم‌های سه ماهه‌ پاییز بوده‌اند.
کد خبر: ۳۰۳۳۳۵

 به گزارش ایسنا، در مهرماه سال 88 و اولین ماه پاییز، فیلم‌های «دو خواهر»، «زندگی شیرین»، «تردید»، «یک وجب از آسمان»، «بی‌پولی»، «کتاب قانون»، «خانه روشن»، «آقای هفت‌رنگ» و «صداها» به نمایش درآمد که در این میان، فیلم «صداها» در واپسین روز ماه در قالب طرح اکران فیلم‌های فرهنگی به نمایش درآمد.

در این ماه «دو خواهر» به کارگردانی محمد بانکی پس از 90 روز اکران به فروشی بالغ بر 970 میلیون تومان و «زندگی شیرین» ساخته قدرت‌ا... صلح میرزایی هم پس از 62 روز نمایش با فروشی نزدیک به 700 میلیون تومان به نمایش درآمدند. «تردید» ساخته‌ی واروژ کریم مسیحی هم طی 55 روز اکران نزدیک به 218 میلیون تومان و «یک وجب از آسمان» اثر علی وزیریان نیز پس از 35 روز نمایش با فروش 29 میلیون تومانی اکران شد.

«بی‌پولی» حمید نعمت‌ا... هم پس از 62 روز نمایش نزدیک به 750 میلیون و «کتاب قانون» ساخته‌ی مازیار میری تا پایان آذرماه پس از 75 روز اکران به فروشی بالغ بر 850 میلیون تومان دست یافت.

«خانه روشن» به کارگردانی وحید موسائیان نیز از دیگر فیلم‌های پاییزی امسال است که پس از چندسال در قالب طرح اکران فیلم‌های فرهنگی به نمایش درآمده و طی 21 روز اکران در چند سالن محدود فروشی بالغ بر 6 میلیون تومان داشته است.

«آقای هفت‌ رنگ» شهرام شاه‌حسینی که انتظار فروش بالایی برای آن داشتند در نهایت پس از 49 روز اکران نزدیک به 327 میلیون تومان برای تهیه‌کننده‌اش به همراه آورد. «صداها» فرزاد موتمن دیگر فیلم فرهنگی این فصل است که اکران آن نیز با بحث‌ها و حاشیه‌های متعدد همراه شد و در نهایت پس از 27 روز نمایش در سالن‌هایی محدود نزدیک به 40 میلیون تومان فروش داشت.

در آبان‌ماه 1388 درحالی‌که اکران اکثر فیلم‌های مهرماه ادامه داشت آثار جدیدی چون «نیش زنبور»، «محاکمه در خیابان»، «چهره به چهره»، «پنالتی» و «ماه‌وش» نیز به نمایش درآمدند.

«نیش زنبور» ساخته حمیدرضا صلاحمند و «محاکمه در خیابان» اثر جدید مسعود کیمیایی این روزها درحالی اکران خود را در سرگروه‌های سینمایی‌شان به پایان رساندند که تا پایان آذرماه پس از 41 روز نمایش به ترتیب بالغ بر 773 میلیون‌وپانصدهزارتومان و 515 میلیون‌وپانصدهزار تومان فروش داشته‌اند.

اما «چهره به چهره» علی ژکان، «پنالتی» ساخته انسیه شاه‌حسینی و «ماه‌وش» به کارگردانی محمد درمنش فیلم‌های فرهنگی آبان‌ماه به شمار می‌روند که اکنون «چهره به چهره» پس از 33 روز نمایش نزدیک به 6 میلیون‌وپانصدهزار تومان فروخته است.

«پنالتی» و «ماه‌وش» هم به ترتیب پس از 25 و 27 روز اکران با فروشی نزدیک به 4 میلیون‌ و 16 میلیون‌وپانصدهزارتومان به نمایش درآمدند. به گزارش ایسنا، «خواب لیلا»، «شکار روباه»، «تردست»، «ماجراهای اینترنتی»، «استشهادی برای خدا»، «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» و «آنسوی رودخانه» نیز فیلم‌های آذرماه سینما هستند که برخی از آنها نیز این روزها در دی ماه و اولین ماه زمستان به اکران خود ادامه می‌دهند.

«خواب لیلا» ساخته مهرداد میرفلاح که در ژانر وحشت آماده شده بود تا پایان آذرماه طی 20 روز اکران در 15 سینما نزدیک به 51 میلیون‌ و «شکار روباه» به کارگردانی علی رفیعی هم طی همین مدت در 10 سینما نزدیک به 30 میلیون تومان فروش داشت.

«تردست» ساخته محمدعلی سجادی نیز تا پایان آذرماه طی 13 روز اکران در 20 سینما بالغ بر 50 میلیون‌و500 هزار تومان فروخت. فیلم‌های «ماجراهای اینترنتی» ساخته حسین قناعت، «استشهادی برای خدا» به کارگردانی علیرضا امینی و «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» اثر بهنام بهزادی نیز فیلم‌های فرهنگی آذرماه هستند که تا پایان پاییز پس از 6 روز اکران در 6 سینما به ترتیب بالغ بر 3، نزدیک به 2 و قریب به 4 میلیون‌وپانصدهزار تومان فروش داشته‌اند.

«آن‌سوی رودخانه» به کارگردانی عباس احمدی مطلق، نیز دیگر فیلم فرهنگی آذرماه است که طی اکرانی محدود در 5 روز و در سطح چهار سینما نزدیک به 300 هزار تومان فروش داشته است.

گفتنی است؛ طی پاییز سال جاری فیلم خارجی «شکوفه‌های گیلاس» نیز در مدت 4 روز اکران در یک سینما به فروشی معادل 137 هزارتومان دست یافته است.

ارقام فروش در این آمار براساس آمار رسمی منتشر شده در سایت بنیاد سینمایی فارابی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها