فیلم سینمایی "روبان سفید" به کارگردانی میشائیل هانکه با کسب سه جایزه از جوایز فیلم اروپایی به عنوان موفقترین فیلم سینمای قاره اروپا در سال 2009 انتخاب شد.
کد خبر: ۲۹۹۷۸۵

بیست و دومین مراسم سالیانه اهدای جوایز فیلم اروپایی در شهر بوخوم آلمان برگزار شد و دو هزار عضو آکادمی فیلم اروپا جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه‌نویس را به "روبان سفید" و هانکه اهدا کردند. این فیلم نماینده سینمای آلمان در اسکار 2010 و برنده جایزه نخل طلایی جشنواره کن است.

کیت وینسلت بازیگر بریتانیایی که پیشتر برای بازی در فیلم سینمایی "کتابخوان" جوایز اسکار، بفتا و بامبی آلمان را برده بود، جایزه بهترین بازیگر اروپا را برای بازی در این فیلم به خود اختصاص داد. طاهر رحیم بازیگر جوان فرانسوی هم برای بازی در "یک پیشگو" ژاک اودیار بهترین بازیگر مرد جوایز فیلم اروپایی شد.

جایزه فیلم برگزیده تماشاگران جوایز فیلم اروپایی به فیلم سینمایی "میلیونر زاغه‌نشین" به کارگردانی دنی بویل رسید که در هشتاد و یکمین دوره مراسم اسکار هشت جایزه از جمله بهترین فیلم را از آن خود کرده بود. این فیلم با رای آنلاین تماشاگران اروپایی در سینماهای قاره سبز جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را برد.

مراسم اهدای جوایز فیلم اروپایی معمولا یکسال در میان در برلین برگزار می‌شد. اما امسال استثنائا در بوخوم برگزار شد. پارسال شهر کپنهاگ دانمارک میزبان این مراسم بود که در آن فیلم سینمایی "گومورا" ساخته ماتئو گارونه از ایتالیا پنج جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

آکادمی فیلم اروپا سال 1989 با هدف توسعه سینمای اروپا تاسیس شد و اینگمار برگمان فیلمساز فقید سوئدی نخستین رئیس آن بود. با وجود 22 دوره برگزاری مراسم اهدای جوایز فیلم اروپایی، این جوایز هنوز راهی زیاد تا رسیدن به اعتبار جوایز جشنواره‌های سینمایی کن، ونیز و برلین در پیش دارد.

دیگر برندگان جوایز فیلم اروپایی 2009 عبارتند از آنتونی داد منتل بهترین فیلمبردار برای فیلم‌های "ضد مسیح" و "میلیونر زاغه‌نشین"، طراحان صدای "یک پیشگو" جایزه برتری، آلبرتو ایگلسیاس بهترین آهنگساز برای "آغوش‌های گسسته"، "صدای حشرات" بهترین مستند، "میا و میگو" بهترین انیمیشن، "کاتالین وارگا" جایزه کشف سال.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها