تعقیب بازی‌های المپیک از آسمان

طی چند سال گذشته، رقابت‌های بین‌المللی همچون المپیک، محلی برای نمایش توانمندی‌ کشورهای میزبان بوده که اوج آن را سال گذشته در المپیک 2008 پکن شاهد بودیم.
کد خبر: ۲۹۷۶۸۹

از ساخت سازه ‌های عجیب و پیچیده‌ همچون استودیوم لانه کبوتر گرفته تا طراحی لباس‌های مخصوص شنا نشان می‌داد که مسولان برگزار‌کننده برای متفاوت جلوه دادن المپیک پکن برنامه‌ریزی‌‌‌های درازمدتی داشته‌اند.

با این حال نمایش شگفت‌انگیز چینی‌ها در المپیک، لندنی‌ها را به عنوان میزبان آینده این رقابت مهم به فکر انداخته تا قدرت فناوری خود را در المپیک 2012 به نمایش بگذارند. به همین دلیل آنها از مراکز معتبر علمی دنیا از جمله دانشگاه MIT کمک گرفته‌اند تا تصاویر رقابت‌های المپیک را در آسمان پخش کنند. البته قرار است در این راه، گوگل هم به عنوان بنیادی که همیشه در ایده‌ها و کارهای جدید شرکت داشته، دست به کار شود.

به این منظور، گروهی از مهندسان و معماران این دو مرکز گردهم آمده‌اند تا یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های فناوری دیجیتال جهان را برای المپیک 2012 لندن آماده کنند.

این مجموعه که (Cloud) ابر نامیده شده، مجموعه‌ای از ابرهای فیزیکی و دیجیتال است که اطلاعات زمان ‌واقعی و تصاویر رقابت‌های المپیک را روی صفحات سه‌بعدی کروی به نمایش درمی‌آورد. در حالی ‌که این تصاویر و اطلاعات در آسمان لندن به نمایش درمی‌آیند، صداهای مرتبط نیز در سطح زمین پخش می‌‌شود.

کارلو راتی، مدیر آزمایشگاه Senseable City در دانشگاه MIT این کار را مجموعه‌ای از تجربه‌های دیجیتال کارشناسان جهان می‌داند و با شعار «استفاده از کدهای دیجیتال به جای کربن» این طرح را دنبال می‌کند تا این قابلیت‌ ویژه دیجیتال را برای اولین بار در مسابقات المپیک به نمایش بگذارد و از آنجا که در حال حاضر و در سایه رویکردهای جهانی به مساله محیط ‌‌زیست و مفهوم پایداری ، بازی‌های المپیک هم محمل شایسته و مناسبی برای ترویج و اشاعه مفاهیم دوستدار محیط زیست و زیست بوم‌های جهانی تلقی می‌شوند، قرار است این مجموعه هم انرژی موردنیاز خود را از طریق پنل‌های خورشیدی ویژه‌ای که روی آن نصب شده است، به دست آورد.

بهاره صفوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها