براده‌ها

روزی روزگاری به سرانجام رسید

ایسنا: مراسم پایانی سومین دوره‌ جایزه‌ ادبی «روزی روزگاری» پس از چند بار به تعویق افتادن، اواخر ماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۹۰۹

حراج اولین نسخه اولیس

مهر: نخستین نسخه منتشر شده از «اولیس» مشهورترین رمان قرن بیستم در حراج کریستی حراج می‌شود. کارشناسان پیش‌بینی ‌کرده‌اند نخستین نسخه چاپ شده از رمان جویس دست کم 300 هزار دلار (300 میلیون تومان)‌ فروخته شود.

معجونی با «آسانسور» به هنر می‌رود

ایسنا: اجرای تئاتر عروسکی «آسانسور» به کارگردانی حسن معجونی از 13 آذر‌ در تالار «هنر» آغاز می‌شود.این نمایش در قیاس با نمایش عروسکی قبلی معجونی «پدر عزیزم» با ساختاری ساده‌تر به صحنه می‌رود و عروسک‌های آن به شیوه‌های گوناگون و در اندازه‌های مختلف ساخته شده‌اند.

موسیقی سنتی در رودکی

ایسنا: گروه موسیقی سنتی «سمر» به سرپرستی و خوانندگی محمدرضا کاظمی‌فر روز‌های 7 و 8آذر در تالار رودکی برنامه اجرا می‌کند.

اجرای موسیقی آذری در ارسباران

جام‌جم: فرهنگسرای ارسباران در روز‌های 7 و 8 آذرماه میزبان اجرای کنسرت موسیقی آذری است. این برنامه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان اجرا می‌شود و در آن هنرمندانی از جمهوری آذربایجان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

درویشیان و فرهنگ افسانه ها

ایسنا: علی‌اشرف درویشیان این روزها مشغول آماده کردن جلد بیستم «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» است. او به تازگی کار نگارش و ویرایش رمان «همیشه مادر» را هم به پایان برده است.

ترجمه رمان «محمد»

ایسنا: رمان «محمد» ابراهیم حسن‌بیگی توسط ویصیل باسچی مترجم ترک به زبان ترکی استانبولی ترجمه می‌شود. «ویصیل باسچی» که پیش از این آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی را ترجمه کرده است این بار به سراغ رمان «محمد» ابراهیم حسن‌بیگی رفته است.

جایزه ادبی اصفهان

جام‌جم: هفتمین جایزه ادبی اصفهان در سه بخش اصلی داستان کوتاه، مجموعه داستان و رمان و بخش ویژه با موضوع ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود. نویسندگان و ناشران تا پایان آذر با ارسال پنج نسخه از هر عنوان مجموعه یا رمان تالیفی فارسی در صورتی که چاپ نخست آن مربوط به سال 1387 باشد می‌توانند در این جایزه شرکت کنند.

عکس‌های « تهران و جنگ»

جام‌جم: کتاب عکس «تهران و جنگ» امروز به مناسبت روز بسیج در فرهنگسرای پایداری رونمایی می‌شود.این کتاب بازنمایی تصاویر تهران در زمان جنگ و یک گزارش خبری از آرشیو روزنامه اطلاعات است.

«پوسترهای تجربی» در نگارخانه چلیپا

جام‌جم: مجموعه‌ای از پوسترهای تجربی گروهی از دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه شاهد، روز گذشته در نگارخانه چلیپا حوزه هنری روی دیوار رفت. در این نمایشگاه بیش از پنجاه پوستر از 21 دانشجو به نمایش در آمده است.

آثار نقاشیخط‌‌‌ بزرگان نقاشی در شمس

فارس: آثار نقاشی‌خط بزرگان هنر مدرن ایران نظیر رضا مافی، فرامرز پیلارام، ژازه طباطبایی، محمد احصایی و...4 آبان‌ماه در نگارخانه شمس به نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه، 40 اثر خط نقاشی از بزرگان هنر مدرن ایران شامل رضا مافی، فرامرز پیلارام، صادق تبریزی، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، ژازه طباطبایی، ناصر عصار، احمد اسفندیاری، حسین کاشیان، حسین محجوبی، صداقت جباری و بهرام دبیری به نمایش گذاشته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها