عباسپور تهرانی فرد خبر داد:

بررسی کنکورهای فصلی در مجلس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی برگزاری کنکورهای فصلی تا زمان حذف کنکور در این کمیسیون خبر داد و گفت: این پیشنهاد برای اجرا تا زمان اجرای قانون حذف کنکور مطرح شده است.
کد خبر: ۲۹۶۱۶۰

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با مهر با اشاره به درخواست وزارت علوم برای درخواست مهلت جهت اجرای قانون حذف کنکور گفت: تاکنون نامه ای از سوی وزیر علوم برای تعویق اجرای قانون حذف کنکور به کمیسیون آموزش ارائه نشده اما این موضوع  دو هفته آینده طی جلسه ای با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش بررسی می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره پیشنهاد وزیر علوم در خصوص برگزاری چند کنکور در سال نیز گفت: این پیشنهاد برای اجرا تا زمان اجرای قانون حذف کنکور مطرح شده است. در واقع در صورتی که قانون با تأخیر اجرا شود تا زمان اجرای آن، کنکور چند بار برگزار می شود که این موضوع نیز در جلسه مورد نظر بررسی می شود.

وی در خصوص امکان قانونی به تعویق افتادن زمان اجرای حذف کنکور گفت: در قانون بر اجرای حذف کنکور در سال 90 تاکید شده است و اگر قرار باشد این مهلت تمدید شود ، احتیاج به قانون دیگری است البته اکنون قوانینی داریم که برای اجرای آنها مهلت گذاشته بودیم اما سر موقع اجرا نشده و مدت طولانی تری برای عملیاتی شدن آنها در نظر گرفته شده است لذا می توان در صورت نیاز، این تمدید را برای قانون حذف کنکور هم قائل شد.

عباسپور با بیان اینکه داوطلبان کنکور نباید نگران تغییرات باشند، اظهار داشت: داوطلبان کنکور باید حداقل دو سال قبل از هرگونه تغییرات در کنکور از آن تغییرات مطلع باشند و هر قانونی که بخواهد به اجرا در آید داوطلبان باید دو تا سه سال قبل از آن باخبر باشند و خود را با آن تطبیق دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها