جاسبی:

وقف دانشگاه آزاد حتمی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وقف دانشگاه آزاد حتمی و قطعی است و باید به فکر ایجاد آینده‌ای درخشان برای این مجموعه باشیم.
کد خبر: ۲۹۴۵۷۲

به گزارش مهر ، عبدالله جاسبی صبح چهارشنبه در شصتمین نشست مرکزی دانشگاه آزاد درباره جلسات هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری گفت: امسال 4 جلسه برگزار کرده‌ ایم که از مهمترین مصوبات این 4 جلسه بحث وقف دانشگاه آزاد بوده است.

وی افزود: جوسازی هایی در زمینه وقف دانشگاه آزاد صورت گرفته که غیرواقعی است. وقف دانشگاه آزاد از دو سال قبل و اولین بار توسط خود من مطرح شده که در آن زمان هدفهای سیاسی امروز دنبال نمی ‌شد و مدنظر نبود بلکه نگاه ما به آینده‌ های دور بود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت:‌ من این بحث را با آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کردم وی ابهاماتی در این زمینه داشت که بعدها این موضوع در هیئت موسس مطرح شد و مورد استقبال قرار گفت اما میان فقها و حقوقدانان هیئت موسس تردیدهایی وجود داشت که به مرور با بحث‌ در مسایل شرعی و قانونی برطرف شد.

جاسبی تاکید کرد:‌ از آن زمان اساسنامه وقف دانشگاه تهیه و تصویب شد و سپس اصلاحاتی در آن انجام گرفت و در اولین چهارشنبه ماه رمضان طی جلسه 4 ساعته آخرین اصلاحات انجام و صیغه وقف دانشگاه جاری شده است.

وی افزود: منتها اشکالی که در نشر بیانیه ما صورت گرفت باعث شد تا عده ‌ای بتوانند سوء استفاده کرده و اصل این قضیه را زیر سئوال ببرند.اشکال در آنجا بود که در بیانیه باید می ‌نوشتیم با استعلام از نظر فقهی مقام معظم رهبری که به اشتباه نوشته شده با استیذان از مقام معظم رهبری و موافقت ایشان که همین امر شبهاتی را در اذهان عمومی به وجود آورد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: وقف دانشگاه آزاد حتمی و قطعی است و باید به فکر ایجاد آینده ‌ای درخشان برای این مجموعه باشیم.

وی با اشاره به موضوعات مرتبط با دانشگاه آزاد و انتخابات گفت: سالی که گذشت یکی از مهمترین موضوعاتی که در آن مطرح شد انتخابات بود که حضور پرشور، گسترده و فراوان مردم را در آن شاهد بوده‌ ایم. دانشگاه آزاد در آن زمان اعلام کرد که در هیچ انتخاباتی از هیچ جناح، گروه و یا فردی حمایت نمی‌ کند و هر آنچه جز این می ‌گویند خلاف واقع است.

دکتر جاسبی با اشاره به کابینه دولت دهم گفت: وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش که بیشترین تعامل را با دانشگاه آزاد دارند خوشبختانه وزرایی هستند که رابطه بسیار خوب و حسنه‌ ای با این مجموعه داشته و بارها حمایت خود را از دانشگاه آزاد اعلام کرده ‌اند.

وی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ‌ها نیز گفت: همه کشورهایی که اقتصاد خود را سر و سامان داده ‌اند ناگزیر از این مرحله عبور کرده و ما نیز چاره‌ ای جز عبور از این مرحله با کمک مردم و مسئولین نخواهیم داشت.

جاسبی موضوع علوم انسانی را مسئله مهمی دانست و افزود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی تعداد کمی دانشجوی علوم انسانی دارد و طی نامه ‌ای که به مقام معظم رهبری ارائه کرده ایم عنوان کردیم که برخی از رشته‌ های علوم انسانی بار ارزشی نداشته و تنها حوزه‌ های محدودی مانند جامعه شناسی و علوم سیاسی نیاز به بازبینی دارند.

وی با اشاره به برخی از اعتراضات صورت گرفته در دانشگاه آزاد گفت: محیط دانشگاه باید محیطی آرام و آماده برای درس خواندن باشد و هیچ نوع تشنجی را در دانشگاه آزاد بر نمی‌تابیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها