ای کاش‌که جای آرمیدن بودی

لایق ،به قطعه هنرمندان بدرقه شد

پیکر جمشید لایق هنرمند پیشکسوت تئاتر ، سینما و تلویزیون صبح امروز 24 آبان‌ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت ‌زهرا (س) تشییع شد.
کد خبر: ۲۹۳۹۹۳

به گزارش ایسنا ، در این مراسم که با حضور هنرمندانی چون مرتضی احمدی، فردوس کاویانی، محمود عزیزی، رضا بابک، سهراب سلیمی، جعفر والی، شهرام کرمی و حسین پارسایی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، برگزار شد،ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر در سخنانی گفت: جمشید لایق هم از میان ما رفت، اما یاد و خاطره او همواره در تاریخ هنر ما و در ذهن‌هایمان زنده و جاری خواهد بود و نمی‌توانیم بگوییم که یک هنرمند که با انگیزه، هدف و با فرهیختگی زندگی کرده از میان ما رفته است.

 او با تقدیر از تلاش‌های جمشید لایق در عرصه‌ی هنری کشور تصریح کرد: هنرمندی مانند او سال‌های سال خدمات زیادی را در این مملکت انجام داده و تأثیر خدمات او را در تمام جوانانی که در تئاتر ایران می‌درخشند می‌بینیم.ما باید قدر هنرمندانی از این دست را زودتر بدانیم و ارزش‌های آنان را بازگو کنیم.

مدیرعامل خانه تئاتر خاطرنشان کرد: جمشید لایق یار و یاور ما در خانه تئاتر بود و با وجود بیماری در همه مراسم‌ها حضور پیدا می‌کرد و با لبخندی که همیشه بر لب داشت باعث دلگرمی ما بود، بازی‌های بسیار ارزنده او را به یاد داریم و صدای گرمش را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

 در ادامه این مراسم جمشید مشایخی با بیان خاطره‌ای از جمشید لایق او را انسانی بزرگ دانست و گفت: پس از پرواز این انسان بزرگ چیزی برای گفتن ندارم، او هنرمندی ارزشمند و بااخلاق بود.

همچنین جعفر والی هم با خواندن قطعه شعری «ای کاش که جای آرمیدن بودی» گفت: امروز برای ما روز سختی است و امیدوارم آن‌طور زندگی کنم که لایق‌ها زندگی کردند.هنر برای جمشید لایق مذهب بود و همواره می‌گفت تئاتر برای من حکم یک قدیس را دارد سپس پیکر جمشید لایق را به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه کردند.

جمشید لایق در قطعه یک هنرمندان کنار فرزندش هومن لایق به خاک سپرده می‌شود.

مراسم یادبود این هنرمند روز چهارشنبه 27 آبان ماه از ساعت 15:30 تا 17 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها