فرمانده انتظامی فارس‌ خبر داد:

دستگیری قاتل زنجیره‌ای 8 جنایت در کازرون

گروه حوادث: فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: عامل 8 قتل زنجیره‌ای در منطقه کنارتخته کازرون دستگیر شد. به گزارش فارس، علی مویدی بعدازظهر دیروز طی نشستی با خبرنگاران افزود: سال 1362 در منطقه کنارتخته کازرون فردی به‌نام «ماشاء‌الله» به دستور یکی از افراد با نفوذ منطقه ربوده می‌شود، سپس به قتل می‌رسد.
کد خبر: ۲۹۱۹۵۴

وی افزود: یکی از فرزندان 5 ساله مقتول که قتل پدرش در ذهنش مانده و تاثیر بدی بر او داشته، با حس انتقام و مجازات عاملان قتل پدرش زندگی کرده و حالا به سن بلوغ رسیده است. مویدی اذعان کرد: وی پس از بررسی و پیگیری بسیار، عاملان قتل پدرش را شناسایی می‌کند و طی سال‌های 84 تا 88، اقدام به قتل 8نفر از این افراد و عاملان قتل پدرش می‌کند. مویدی گفت: سال 85 مرتضی اولین قتل خود را در منطقه کنارتخته مرتکب می‌شود و فردی را که گماشته قاتل پدرش می‌پنداشته، با سلا‌ح گرم می‌کشد.

وی اذعان کرد: فرد دیگر به ‌نام حسین در همان سال به قتل می‌رسد و سال 86 دو فرد دیگر به ‌نام‌های شهاب و داوود توسط مرتضی به قتل می‌رسند. مویدی گفت: در پایان سال 86، 2 فرد دیگر از منطقه کنار تخته که به زعم قاتل برای کشتن وی اجیر شده بودند، به قتل می‌رسند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سال 87 مرتضی 2 فرد دیگر مرتبط با قتل پدرش را به نام‌های رضا و شریف می‌کشد و سال 88 هاشم را که عامل اصلی قتل پدرش بوده و از ابتدا به قصد کشتن او، اقدام به کشتن افراد می‌کرده، را به قتل می‌رساند.

وی اذعان کرد: قاتل، مقتولان را از افراد خبیث و شرور منطقه می‌داند.

مویدی گفت: از سال 88، این پرونده به ‌شکل جدی‌تر در دستور کار پلیس قرار گرفت و از یک ماه پیش، عملیات‌های ویژه در منطقه کنارتخته انجام شده است.

وی افزود: افراد مرتبط با قتل‌ها از مدت‌ها پیش مورد شناسایی و کنترل بودند و 30 نفر از افراد مرتبط دستگیر شدند.

مویدی گفت: عامل اصلی قتل‌ها مرتضی هم‌اکنون دستگیر شده و در بازداشت نیروی انتظامی به‌ سر می‌برد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: متاسفانه در استان فارس، آمار قتل به‌شکل ناهنجاری چشمگیر و قابل تامل است.

وی ادامه داد: البته با تدابیر در پیش گرفته، شاهد کاهش تعداد قتل‌ها در استان بوده‌ایم، اما قتل جرمی است که یک مورد آن هم غیر قابل تحمل است و جمعی را از لحاظ روحی، فکری، اجتماعی و اقتصادی درگیر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها