آخرین مسابقه فصل 2009 فرمول یک

وتل فاتح گرندپری فرمول یک امارات شد

در آخرین مسابقه فصل 2009 رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک جهان که در پیست یاس مارینا در شیخ نشین ابوظبی امارات در روز یکشنبه اول نوامبر برگزار شد، سباستیان وتل، راننده آلمانی تیم ردبول به مکان نخست دست یافت.
کد خبر: ۲۹۰۸۶۵

با اینکه قهرمانی جهان جنسون بوتون ،راننده بریتانیایی تیم براون جی پی در فصل 2009 فرمول یک از دو هفته پیش و در جریان گرندپری فرمول یک برزیل مسجل شده بود اما نفردوم جهان در این فصل هنوز مشخص نبود و سباستیان وتل با پیروزی درگرندپری امارات در ابوظبی به این مقام دست یافت.

نکته جالب در گرندپری فرمول یک ابوظبی برگزاری این رقابت در زمانی بین روز و شب بود و این نخستین بار است که یک مسابقه فرمول یک در روشنایی روز آغاز شده و در تاریکی شب خاتمه می پذیرد.
 
دیگر نکته جالب این بود که دو نفر اول این مسابقه رانندگان تیم ردبول و نفرات سوم و چهارم رانندگان تیم براون جی پی بودند.

سباستیان وتل راننده آلمانی 22 ساله با پشت سر گذاشتن رقیبانش زودتر از خط پایان پیست یاس مارینا گذشت. مارک وبر ، راننده استرالیایی و هم تیمی وتل به مقام دوم دست یافت.
 
جنسون بوتون ، راننده بریتانیایی تیم براون جی پی و قهرمان این فصل فرمول در مکان سوم و روبنس باریکه‌لو، راننده برزیلی هم تیمی اش در مکان چهارم جای گرفتند.

نیک هایفلد ، راننده آلمانی تیم ب ام و سابر، کامویی کوبایاشی ، راننده ژاپنی تیم تویوتا، یارنو ترولی ، راننده ایتالیایی تیم تویوتا و سباستیان بوئمی ، راننده سوئیسی تیم تورو روسو به ترتیب به مقام های پنجم تا هشتم گرند پری ابوظبی دست یافتند.

سرانجام فصل 2009 فرمول یک جهان که با شیرینی ها و تلخی های زیادی روبرو شد پس از 17 مسابقه خاتمه یافت.رانندگان و تیم های بزرگ فصل خوبی را پشت سر نگذاشتند. تیم براون جی پی که از خاکستر تیم هوندا احیا شد و برای نخستین باردر رقابت های فرمول یک شرکت کرد ، پدیده فصل 2009 بود.

در پایان فصل 2009 فرمول یک جهان در جدول رانندگان، جنسون بوتون راننده بریتانیایی تیم براون جی پی با 95 امتیاز قهرمان فصل 2009 رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک جهان شد.

پس از او به ترتیب سباستیان وتل راننده آلمانی تیم ردبول با 84 امتیاز در مکان دوم، روبنس باریکه‌لو راننده برزیلی تیم براون جی پی با 77 امتیاز درمکان سوم ،مارک وبر راننده استرالیایی تیم رد بول با 69.5 امتیاز در مکان چهارم و لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی تیم مک لارن - مرسدس با 49 امتیاز در مکان پنجم این فصل فرمول یک جای گرفتند.

در جدول تیم ها، تیم براون جی پی با 172 امتیاز در مکان اول قرار گرفت و به عنوان تیم قهرمان جهان فصل 2009 فرمول یک دست یافت.

تیم های ردبول با 153.5 امتیاز ،مک لارن - مرسدس با 71 امتیاز، فراری با 70 امتیاز و پاناسونیک تویوتا با 59.5 امتیاز به ترتیب به مکان های دوم تا پنجم جهان رسیدند.

باید منتظر ماند و دید فصل 2010 رقابت های فرمول یک جهان با چه شگفتی هایی همراه خواهد بود.

منبع : گتی ایمیجز، گزارش : بهرام افتخاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها