معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی:

یک میلیون و 800 هزار کودک از تحصیل محروم مانده‌اند

یک مقام مسئول در سازمان نهضت سواد آموزی در حالیکه مسئولان آموزشی وزرات آموزش و پرورش از پوشش 99.5 درصدی کودکان لازم التعلیم در کشور خبر می دهند از محرومیت یک میلیون و 800 هزار کودک لازم التعلیم در کشور طی 10 سال گذشته خبر می دهد.
کد خبر: ۲۸۷۹۸۱

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی در گفتگو با مهر با اعلام این خبر گفت: براساس سرشماری سال 1385، 348 هزار کودک 6 تا 9 ساله لازم التعلیم و 263 هزار نوجوان 10 تا 16 ساله به مدرسه نرفته و از تحصیل بازمانده اند.

اگرچه در طول سال های گذشته آمار بسیار و بعضا متناقضی درباره کودکان بازمانده از تحصیل ارائه شده اما اعداد و ارقام مرکز آمار ایران و به دنبال آن نهضت سوادآموزی که متولی پوشش تحصیلی بی سوادان در کشور است نسبت به سایر آمارها می تواند دقیقتر و صحیح تر باشد.

علی ابراهمیمی اضافه کرد: طی 10 سال اخیر یک میلیون و 600 هزار کودک و نوجوان در همین بازه سنی به مدرسه نرفته اما با حضور در کلاسهای مقدماتی نهضت سواد آموزی گواهینامه تحصیلی دریافت کرده اند که بدین ترتیب طی 10 سال گذشته یک میلیون و 800 هزار کودک و نوجوان نتوانسته اند به مدرسه راه یابند.

اما جاوید سبحانی عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان درباره آمار کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: آمار مربوط به سرشماری سال 1385 قدیمی است و قطعاً تعداد کودکان بازمانده از تحصیل طی این سالها افزایش یافته است.

سبحانی با بیان اینکه آمار کودکان بازمانده از تحصیل در کشور هیچگاه دقیق نبوده است، افزود: وزارت آموزش و پرورش تاکنون در این باره برنامه ریزی مناسبی ارائه نکرده و تکلیف این کودکان در سیاستگذاری های کلان کشور مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها