دبیر انجمن علمی ‌راینولوژی ایران گفت: درمان نشدن بیماری‌های آلرژیک بینی و سینوس، شانس بروز بیماری‌های تنفسی همچون آسم آلرژیک را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۲۸۷۵۳۴

دکتر محمود سوادکوهی در جریان برپایی «دومین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران» با اعلام این مطلب افزود: به تاخیر انداختن درمان بیماری‌های آلرژیک که نتیجه آن کاهش میزان حجم تنفسی و تنگی نفس خواهد بود در دراز مدت منجر به اختلال در عملکرد ریه و قلب خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از پولیپ‌های بینی و سینوس به علت زمینه‌های آلرژیک یا شکست درمان، رینیت آلرژی (التهاب مخاط بینی) را بوجود می‌آورد، یادآور شد: زمینه‌های ارثی، نبود رطوبت کافی در هوای استنشاقی و آلودگی هوا با مواد مختلف از قبیل گازها و فلزات، شانس بروز «رینیت آلرژیک» را افزایش می‌دهد.

دکتر سوادکوهی تصریح کرد: جدیدترین دستاوردها در زمینه درمان بیماری‌های آلرژیک بینی و سینوس در دومین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران طی روزهای 21 و 23 مهر ماه ارائه ‌شد.

دکتر ابراهیم رزم‌پا ، دبیر علمی‌دومین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران با هشدار نسبت به تبلیغات انجام شده در مورد اعمال جراحی بینی به کمک لیزر گفت: لیزر وسیله خاصی است که هر چند در بسیاری اعمال جراحی کاربرد خاصی دارد، اما در اعمال جراحی زیبایی بینی هیچ کاربردی ندارد.

وی افزود: کاربرد لیزر در از میان بردن تومورها و سرطان‌هاست که منجر به از بین بردن کامل بخشی می‌شود که مورد تابش اشعه لیزر قرار می‌گیرد؛ این در حالیست که این روش در جراحی زیبایی بینی قابل بهره‌گیری نبوده و از هموطنان تقاضا می‌شود، فریب چنین تبلیغاتی را نخورند.

به گفته دکتر رزم‌پا، اعمال جراحی بینی در سنین پایین و بالا با رعایت مواردی خاص انجام‌پذیر بوده، خودداری از انجام اعمال جراحی در سنین پایین در صورتی که انجام عمل ضرورت داشته باشد، سبب بروز مشکلاتی برای فرد می‌شود. وی افزود: به طور کلی اعمال جراحی بینی در موارد درمانی هیچ محدودیت سنی ندارد، ولی در مواردی که صرفا جنبه زیبایی دارد، بهتر است، عمل جراحی بعد از سن بلوغ و تکامل رشد جسمی‌ و روحی انجام شود. دومین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران که از روز سه‌شنبه 21 مهر ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری آغاز به کار کرد روز پنجشنبه 23 مهر ماه به کار خود پایان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها