انتقاد ایران از اقدام سیاسی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا

گروه رسانه: قائم مقام رسانه ملی در مراسم اختتامیه چهل و ششمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) از اقدام مغرضانه و سیاسی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۸۵۷۷۲

به گزارش خبرنگار اعزامی صدا و سیما به اولان باتور مغولستان، طبق برنامه تعیین‌شده قرار بود علی دارابی، قائم مقام سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه اجلاس A BU سخنرانی کند اما رئیس ژاپنی اتحادیه و معاونش قبل از برگزاری جلسه از دارابی خواستند تا از اعتراض به اقدام اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا خودداری و بخش مربوط به این اعتراض را از متن سخنرانی خود حذف کند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در این جلسه خصوصی با ابراز شگفتی از درخواست مطرح شده از موضع منفعلانه اتحادیه‌ABU انتقاد و بر استقلال این اتحادیه تاکید کرد و افزود: اتحادیه ‌ABU باید به جایگاهی آزاد برای ابراز دیدگاه‌های اعضا تبدیل شود.

قائم مقام سازمان همچنان بر حق خود برای ارائه کامل سخنرانی اصرار ورزید و رئیس جلسه که تحت فشار شدید برخی از اعضا بود در نهایت مجبور شد به دارابی اجازه دهد سخنرانی خود را به طور کامل ارائه کند.

دارابی از اقدام سیاسی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا درخصوص مسائل انتخابات ایران و جلوگیری از شرکت رسانه ملی در جلسات این اتحادیه انتقاد کرد و گفت: رویکرد شتابزده و سیاسی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا درخصوص مسائل بعد از انتخابات ایران با ادعای این اتحادیه مبنی بر سیاسی نکردن ساختار رسانه‌ها و ضرورت جریان آزاد اطلاع‌رسانی در تناقض است و این اتحادیه باید رفتار و رویکرد خود را تغییر دهد.

پس از ایراد سخنرانی دارابی که با واکنش نماینده یکی از رسانه‌های اروپایی مواجه شد ،اکثریت حاضران در جلسه وی را تشویق کردند.

برتری 2 اثر ایرانی در ABU

2 اثر رادیویی و تلویزیونی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه به عنوان اثر برتر شناخته شد. 2 اثر رادیویی و تلویزیونی از 5 اثر ایرانی که به بخش نهایی مسابقات راه یافته بود، به عنوان آثار برتر انتخاب شد.

در بخش اطلاع‌رسانی و سرگرمی برنامه چم‌چه خاتون به تهیه‌کنندگی خسرو رسولی از استان زنجان و در بخش تلویزیون نوجوانان برنامه مرگان به تهیه کنندگی جعفر نورمحمدی از استان خراسان شمالی عنوان نخست را کسب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها