فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان شهیر سینما با فیلمی اجتماعی در جشنواره فیلم بیروت شرکت می‌کند. این در حالی است که فیلم «نیلوفر» که به عنوان محصول مشترک ایران، لبنان و فرانسه شناخته شده، در این جشنواره در بخش فیلم‌های داستانی عربی نشان داده می‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۴۵۷

به گزارش شبکه الحره، کاپولا هفتاد ساله که با سه‌گانه پدرخوانده به شهرت جهانی رسید، امروز چهارشنبه همزمان با اکران فیلم «تترو» در جشنواره فیلم بیروت حضور خواهد یافت.

این شبکه در ادامه می‌افزاید: تترو اثری اجتماعی است که به صورت سیاه و سفید و با فلش‌بک‌های رنگی متعدد ساخته شده است.

این شبکه عرب‌زبان با اشاره به ویژگی‌های متمایز این دوره از جشنواره فیلم بیروت این جشنواره را عرصه رقابت فیلم‌های منطقه خاورمیانه دانست.

الحره گزارش داد: حضور فیلم کاپولا به عنوان جهشی در سطح کیفی این جشنواره است.

این شبکه با اشاره به حضور آثار بلند داستانی از کشورهای مصر، ترکیه، ایران و عربستان در این مسابقات اعلام کرد: در این دوره از جشنواره فیلم بیروت 11 اثر از آثار برگزیده سینمایی جهان نیز اکران خواهند شد.

الحره در پایان این دوره از جشنواره بیروت را بهترین دوره این جشنواره دانست.

هم‌چنین فیلم سینمایی «نیلوفر» به کارگردانی «سابین ژامیل» فیلمساز لبنانی و محصول مشترک ایران، لبنان و فرانسه (که به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور و در شوشتر فیلمبرداری شد) در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی عربی نهمین جشنواره فیلم بیروت به نمایش درمی‌آید.

جشنواره فیلم بیروت امروز با نمایش سینمایی «تترو» آغاز می‌شود و چهارشنبه هفته بعد با اکران فیلم «وودستاک جذاب» ساخته «آنگ ‌لی» کارگردان تایوانی به پایان خواهد رسید.

بخش رقابتی این جشنواره منحصر به فیلم‌های کوتاه و بلند عربی است.

فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها