«بی‌پولی»، «درباره الی»، «بیست»، «حیران» و...

فیلم‌های ایرانی ارسالی به آسیا پاسفیک معرفی شدند

از میان 212 فیلم حاضر در رویداد جایزه سینمایی «آسیا پاسفیک» 15 فیلم و فیلمساز ایرانی حضور دارند.
کد خبر: ۲۸۱۰۷۴

به گزارش ایسنا ، فیلم‌های سینمایی حاضر در این رویداد عبارتند از: «تهران من برای فروش» به کارگردانی گراناز موسوی تولید مشترک استرالیا و ایران، «زمزمه با باد» شهرام علیدی محصول کشور عراق، «درباره‌ الی» اصغر فرهادی ، «اشکان انگشتر متبرک و چند داستان‌ دیگر» شهرام مکری ، «حیران» شالیزه عارف‌پور ، «چراغی در مه» پناه‌ بر خدا رضایی ، «بی‌پولی» حمید نعمت‌الله ، «شیرین» عباس کیارستمی، «بیست» عبدالرضا کاهانی و «زنان بدون مردان» شیرین نشاط محصول اتریش، فرانسه، آلمان.

3 فیلم مستند نیز عبارتند از: «444 روز» محمد شیروانی ، «بانوی گل سرخ» مجتبی میرطهماسب ، «سیوا» مهدی منیری و در بخش فیلم‌های کودکان «نیلوفر» به کارگردانی سابین ژمایل محصول مشترک ایران ، لبنان ، فرانسه و «زمانی برای دوست داشتن» ابراهیم فروزش در این بخش حضور دارند.

«پاور» رییس سومین دوره جایزه‌ سینمایی آسیا پاسیفیک اعلام کرد: 212 فیلم از 43 کشور مختلف منطقه‌ آسیاپاسیفیک به دبیرخانه این جایزه ارسال شده است که شامل 126 فیلم سینمایی، 51 فیلم مستند، 18 فیلم انیمیشن و 17 فیلم کودکان خواهد بود.

هیات انتخاب 10 نفره این جایزه شامل محمد‌ اطبایی از ایران در هفته اول مهر‌ماه 5 نامزد رشته‌های بهترین فیلم سینمایی ، بهترین فیلم انیمیشن و مستند، بهترین فیلم کودکان، بهترین کارگردانی و فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر زن و مرد را تعیین خواهد کرد.

جدا از این 9 جایزه، «فیاپ» (فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کنندگان سینما) یونسکو نیز دو جایزه از منطقه‌ سینمایی آسیا پاسیفیک گزینش کرده و یک جایزه بزرگ هیات داوران نیز جداگانه توسط هیات داوران این جایزه تعیین خواهد شد.

بنا بر این گزارش ، هیات داوران جایزه‌ی سینما «آسیا پاسیفیک» از تاریخ 27 آبان ماه به بررسی نامزد‌های انتخاب شده برای هر رشته خواهند پرداخت و جوایز بهترین را در هر رشته طی مراسمی در روز 5 آذرماه در شهر گُلدکست اعلام خواهند داشت.همچنین یک جایزه‌ گسترش «نت‌پک» و «آپسا» (جایزه‌ آسیا پاسیفیک) این جایزه نیز از میان نامزدهای هر رشته به یک فیلمساز مستعد و جوان از منطقه‌ی آسیا به همراه یک جایزه‌ نقدی 5 هزار دلاری اعطا خواهد شد که در این هیات داوری محمد اطبایی نیز حضور دارد.

طبق اخبار شنیده شده یک سینماگر ایرانی نیز در میان اعضای داوران نهایی جایزه‌ سینمایی آسیاپاسفیک حضور خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها