در گفتگو با هنرمندان مطرح شد

نگاه پدرانه رهبر، مشکلات را حل می‌کند

دیدار گروهی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بازتاب‌های گوناگونی در بین جامعه هنری کشور داشته است.در این دیدار جمعی از کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان، نویسندگان و شعرا با طرح دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف فرهنگ‌و‌هنر با معظم له گفتگو کردند.
کد خبر: ۲۸۰۸۶۱

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما درباره این دیدار گفت: مقام معظم رهبری، با نگاهی پدرانه مدیریتی و مستقل، همیشه سعی می‌کند با درایت مسائل را حل کند و این اتفاق می‌افتد.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما افزود: دیدار دیروز در فضای گرم و صمیمانه و با صحبت‌ها و مضامین بسیار متنوع برگزار شد که جذاب‌ترین بخش آن، سخنان مقام معظم رهبری بود.

وی درباره نقش این دیدارها بر جریان هنر و فرهنگ ایرانی گفت: نگاه رهبری به همه مسائل نگاهی پدرانه است و ایشان در بین هر قشری از مردم قرار بگیرند، ناراحتی‌ها و مشکلات آن قشر را حل می‌کند. ایشان با نگاهی پدرانه مدیریتی و مستقل که هیچ وقت بد فرزندانش را هم نمی‌خواهند، همیشه سعی می‌کند با درایت مسائل را حل کند و هرگاه در جمعی با حضور ایشان حتی عده‌ای را ناراحت می‌بینیم، پس از دیدار مشکل آنها حل می‌شود و همه آرام می‌شوند.

مسعود فراستی نیز گفت: مقام معظم رهبری به اهمیت فرهنگ بارها تاکید داشته‌اند و باید با استفاده از بیانات ایشان، خرد جمعی را بر فرهنگ‌و هنر حاکم کنیم.

وی در ادامه به فارس گفت: حالا آرام آرام و با استفاده از بیانات ایشان، باید مغز و خرد جمعی را در فرهنگ و هنر حاکم کنیم تا مسوولان فرهنگی فکر نکنند اگر به مسوولیت جایی رسیده‌اند، صاحب آن هستند. فرهنگ مهمترین قضیه است که رهبری نیز به آن تاکید زیادی داشته‌اند و مسوولان نیز نباید فکر کنند که همه چیز دانند و نیاز به مشورت ندارند، بلکه باید اتاق‌های فکر فرهنگی باشد که در آن نهادهای مختلف باهم مرتبط شود و نقد و نظر نیز آزاد باشد.

جمال شورجه هم گفت: برپایی مراسم دیدار اهالی فرهنگ و هنر دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب، نشان‌ از توجه ویژه ایشان به فرهنگ و هنر دفاع مقدس دارد و رهنمودهای ایشان می‌تواند مطلع ورود به حوزه‌های جدید، نامکشوف و مغفول مانده در هنر دفاع مقدس شود.

«جمال شورجه» گفت: هر دیداری با رهبر معظم انقلاب برای خود محاسنی دارد و الهام‌بخش است و قطعا قشر هنرمندان که با احساسات سر و کار دارند از این دیدار بهره‌مند خواهند شد، مخصوصا که این دیدار در ماه رمضان باشد که تاثیر آن از نظر روحی قطعا دوچندان است.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون هم گفت: صمیمیت و خلوص رهبر‌معظم انقلاب در نشست با هنرمندان بسیار زیبا بود و من را به یاد جبهه‌های دفاع مقدس انداخت که ایشان با حضور خود، از رزمندگان دلجویی می‌کردند.

امیرحسین شریفی افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که در این نشست مرا تحت‌تاثیر قرار داد، این بود که رهبر انقلاب از ما خواست راحت باشیم و گفت هر چه می‌خواهید بگوییم.

حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون نیز گفت: هر بار با وجود مشغله‌های فراوان رهبر ایشان با محبت وقتی به ما اختصاص می‌دهند، در واقع این وقت و دیدار نعمتی است که شامل حال مجموعه سینمای ما می‌شود.

کاسه‌ساز افزود: اگر مسوولان فرهنگی و همچنین سینماگران ما، اندکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگ و خصوصا سینما را داشته باشند، قطعا وضعیت فرهنگ ما متحول می‌شود. هر بار هم که با وجود مشغله‌های فراوان رهبر، ایشان با محبت خود، وقتی را به ما اختصاص می‌دهند تا با ایشان صحبت کنیم، در واقع این وقت و دیدار، نعمتی است که شامل حال مجموعه سینمای ما می‌شود که ما به بهانه آن از رهنمودهای ایشان بهره‌مند می‌شویم.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه ما کمی در پیچ‌‌و‌خم مسائل مدیریتی و اداری و اجرایی گیر کرده‌ایم و به نظر می‌رسد این دیدارها که سالی دو یا سه بار میان اهالی فرهنگ و رهبر انقلاب اتفاق می‌افتد، در بسیاری از موارد آن‌گونه که لازم است، جدی گرفته نمی‌شود، در حالی که باید مجموعه‌ای بنشیند و بحث‌ها و رهنمودهای ایشان را به شکلی اجرایی دربیاورد تا بتوان از حرف‌ها و فرمایشات ایشان بهتر استفاده کرد.

کاسه‌ساز در پایان تصریح کرد: امیدوارم لطف ایشان به هنرمندان برای سینما و مسوولان جدید فرهنگی ما راهگشا باشد تا بتوانند در جهت بهبود وضعیت فرهنگ و هنر تلاش کنند.

اکبر نبوی هم دیدار صمیمانه هنرمندان دفاع‌مقدس را با رهبر معظم انقلاب آموزش تعامل با هنرمندان برای مدیران فرهنگی توصیف کرد. اکبر نبوی به مهر گفت: برگزاری این نشست به دلایل متعدد اهمیت داشت. نخست این که هنرمندان حوزه‌های دفاع مقدس همیشه فرصت دیدار و گفتگو با عالی‌ترین مقام فرهنگی اجرایی سیاسی کشور را ندارند و این دیدار به اعتبار فرهنگ دفاع مقدس و ضرورت تداوم این فرهنگ انسانی که هرگز کهنه نمی‌شود به شکلی صمیمانه برگزار شد.

وی افزود: در رده‌های پایین‌تر مدیریتی مسوولان حوزه‌های فرهنگی و هنری کمتر گوش شنوایی نسبت به مشکلات هنرمندان وجود دارد. رهبر معظم انقلاب از طریق برگزاری چنین نشست‌هایی به مدیران نظام آموزش می‌دهند که با هنرمندان تعامل داشته باشند. استقبال از این مراسم و حضور هنرمندان شاخه‌های مختلف در این نشست نشان‌دهنده این موضوع بود که هنرمندان این فرصت مغتنم را گرامی داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها