افزایش قیمت شیر یارانه‌ای به تهران هم سرایت کرد

گروه اقتصاد: در حالی که مسوولان دولتی افزایش قیمت شیر یارانه‌ای در تهران را تایید نمی‌کنند، اما در برخی مناطق تهران همچون برخی از استان‌های دیگر کشور شیر یارانه‌ای با افزایش 20 درصدی نسبت به قبل با قیمت 300 تومان به دست مردم می‌رسد.
کد خبر: ۲۷۸۷۶۸

به گزارش ایسنا، گرانی اقلام بازار در ماه رمضان پس از گوشت، خرما، شکر و محصولات دیگر سرانجام به شیر یارانه‌ای رسید و این محصول روز پنجشنبه گذشته در برخی مناطق تهران از جمله منطقه 16 به قیمت 300 تومان عرضه شد. این در حالی است که قبل از این، قیمت شیر یارانه‌ای 250 تومان بود.

پیش از این نیز، این افزایش 20 درصدی قیمت شیر یارانه‌ای در برخی استان‌ها مانند استان همدان صورت گرفته بود که یکی از مسوولان وزارت بازرگانی با تایید افزایش قیمت شیر یارانه‌ای در استان‌های دیگر، عنوان می‌کند: این افزایش قیمت در تهران نبوده است.علی موسوی، رئیس سازمان بازرگانی تهران در این باره می‌گوید: در استان‌های دیگر شاهد افزایش قیمت شیر بوده‌ایم، اما این افزایش قیمت در تهران نبوده است.

وی تصریح می‌کند: افزایش قیمت شیر یارانه‌ای در تهران صحت ندارد و برنامه‌ای هم نداریم.موسوی قبل از این نیز درباره شیر یارانه‌ای گفته بود: علاوه بر عرضه مستقیم شیر یارانه‌ای در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در تهران، خوشبختانه کارهای مطلوبی نیز در این زمینه شروع شده و امیدواریم از اول مردادماه سال‌جاری درصد شکایت‌های مردم درباره شیر رایانه‌ای در مقایسه با ماه‌های قبل کمتر شود. پیش‌بینی ما در این مورد این است که افزایش قیمت در ماه رمضان نداشته باشیم.

کامیون‌های مواد لبنی ایران پشت مرزهای بسته عراق

در همین حال و به گزارش ایرنا، صادرکنندگان مواد لبنی به عراق می‌گویند: ‌تعدد مرزهای مشترک و تنوع مدیریت مسوولان مرزی عراق، ‌یکی از عمده‌ترین مسائل مرجوع شدن مواد غذایی بویژه لبنی ایران به این کشور طی ماه‌های اخیر شده است.

به گفته آنان درحالی که بخش خصوصی با توجه به شرایط کنونی عراق خطرپذیری صادرات به این کشور را به جان می‌خرد، اما بی برنامگی مرزبانان عراقی در برخی نقاط مرزی و توقف کامیون‌های حمل مواد لبنی، ‌بارها موجب فاسد شدن محصولات صادراتی و زیان و ضرر بازرگانان کشورمان شده است.

بر این اساس مجموع صادرات ‌مواد لبنی ایران شامل انواع ماست، خامه، دوغ، شیر، ماست موسیر، کره، کشک، سرشیر، قره قورت، پنیر پیتزا و ماست خامه‌ای در سال 87 به کشورهای مختلف افزون بر 124 میلیون دلار بوده که ازاین رقم 96 میلیون دلار آن متعلق به عراق بوده است. با نگاهی به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص میزان صادرات مواد لبنی در 4 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌توان از روند کاهشی آن آگاه شد.

بر این اساس میزان صادرات مواد لبنی در 4 ماهه نخست امسال 36 میلیون دلار بوده که از این رقم 29 میلیون دلار متعلق به عراق است، ‌این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 12 درصد کاهش از نظر وزن و 20 درصد از نظر ارزش مواجه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها