گروه حوادث: فردی که قصد داشت با ارائه سند جعلی به زندان، فرد زندانی را آزاد کند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در توضیح خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده به اداره مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس ‌آگاهی استان مبنی بر این که فردی با ارائه یک جلد سند مالکیت مشکوک به جعل ملکی به مساحت 906 متر مربع و ارزش 2 میلیارد ریال، قصد آزاد کردن یک زندانی را دارد، کارآگاهان به بررسی موضوع پرداخته و مدارک تحویلی به اداره تشخیص هویت ارسال شد. پس از آزمایش‌ و تحقیق جامع پیرامون مدارک و سند مالکیت مشخص شد پلاک ثبتی سند مورد استفاده از سوی متهم مربوط به ملک دیگری است و با اوراق اداری موجود در اداره ثبت مغایرت دارد.
کد خبر: ۲۷۶۶۵۶

متعاقب این تحقیقات - که جعلی بودن سند را محرز می‌کرد -‌کارآگاهان بعد از هماهنگی با مرجع قضایی به تعقیب، مراقبت و حضور در محل‌های تردد متهم در سطح شهر پرداختند و موفق شدند او را دستگیر کنند.

وی در جریان تحقیقات اعتراف کرد که قصد داشته فردی را در زندان عمومی رشت با سپردن ضمانت آزاد کند و نیاز به سند مالکیت داشته که حسب این مورد با یکی از جاعلان حرفه‌ای صحبت کرده‌ و او نیز اقدام به جعل سند کرده و به دنبال آن بدون این که سند از سوی اداره ثبت اسناد و املاک مورد بازداشت قرار گیرد، عملیات بازداشت زمین روی سند جعلی انجام و با تهیه برگ بازداشت جعلی، قصد آزادکردن زندانی را داشته که موفق نشده است. در پی این اعترافات، جاعل حرفه‌ای و همدستش دستگیر شدند و به بزه انتسابی اعتراف کردند. در نهایت، تمامی متهمان روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها