رقابت برترین تنیسورهای دنیا در مستندی سینمایی

رافائل نادال و راجر فدرر که روز یکشنبه بازی پایانی رقابت‌های تنیس مسترز مادرید را در اسپانیا برگزار کردند، موضوع مستندی تازه به کارگردانی خوزه لوئیس لوپس ـ لینارس می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۳۷۳۹

اسکرین دیلی اعلام کرد: این مستند فعلا بدون نام رقابت و دوستی میان نادال اسپانیایی و فدرر سوئیس را به تصویر می‌کشد؛ تنیسورهایی که در چند سال اخیر به تناوب مردان شماره یک و دو تنیس جهان بوده‌اند و همگان هم بر این برتری اتفاق نظر دارند.

نادال و فدرر در رقابت‌های مختلف تنیس و گراند اسلم‌های معتبر از ویمبلدون گرفته تا فرنچ اوپن بازی‌های حماسی و ماندگار مقابل هم داشته‌اند و روایت مستند این رقابت‌ها تازه‌ترین تلاش سینماگران برای ورود به دنیای تنیس و پیوند میان دو دنیای بسیار جذاب و تماشاگرپسند ورزش و سینما است.

اسپایک لی فیلمساز سرشناس و سیاهپوست آمریکایی این روزها مشغول کارگردانی مستندی درباره زندگی و فعالیت‌های ورزشی کوبی برایانت فوق ستاره بسکتبال ایالات متحده و عضو تیم لس آنجلس لیکرز در لیگ NBA است. این فیلم از مستند "زیدان: پرتره قرن 21" الهام گرفته شده که سال 2006 در کن به نمایش درآمد.

لی در جشنواره کن پارسال از برنامه خود برای ساختن مستندی درباره زندگی مایکل جردن اعجوبه بسکتبال آمریکا و دنیا خبر داده بود. در عین حال منتقدان فرانسوی از نمایش مستند "تعویض" استقبال کردند. این فیلم به کارگردانی مشترک ویکاش دوراسو بازیکن فرانسوی و فرد پوله ماجرای حضور دوراسو را همراه با تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2006 روایت کرده است.

نادال تنیسور جوان و اعجوبه اسپانیایی که بیش از یکسال است عنوان مرد شماره یک را از همتای سوئیسی خود گرفته، دو روز پیش در بازی پایانی رقابت‌های تنیس مسترز مادرید برای نخستین بار در چند سال اخیر در برابر دیدگان هموطنان خود مقابل فدرر شکست خورد و جام قهرمانی را به مرد شماره دو تنیس دنیا واگذار کرد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها