امسال شبکه جهانی جام جم قبل از آغاز دعای سال تحویل برنامه‌های نوروزی خود را آغاز و تا روز سیزدهم فروردین ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۲۴۱۷۶۴
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شبکه جام‌جم، این ویژه برنامه‌ها به تفکیک گروه‌های برنامه‌ساز به شرح زیر اعلام شده است:

گروه فرهنگ و تاریخ:

سلام بهار ویژه تحویل سال 1388
برنامه زنده «سلام بهار» به‌مدت 400 دقیقه مرکب از بخش‌های متنوع و شاد از لحظه تحویل سال همراه ایرانیان خواهد بود. در این برنامه که به تهیه کنندگی جواد آتش افروز و با اجرای پریچهر بهروان، دکتر اسماعیل آذر و محمد سلوکی پخش خواهد شد بخش‌های متنوعی همچون نمایش، سفر نوروزی، ارتباط با دفاتر خارج از کشور و مراکز استان‌ها و شبکه‌های تلویزیونی داخلی، تهیه و تولید شده که همراه با تبریک‌های نوروزی و پیام‌های نوروزی با حضور مهمانان برجسته و سرشناس قبل از لحظه تحویل سال نو تا ساعاتی چند مهمان خانه پر مهر و محبت ایرانیان دور از وطن است.

سرزمین نوروزی
دیگر برنامه شبکه جهانی جام جم برای 14روز اول از نخستین ماه سال که مصادف با نوروز باستانی است سرزمین نوروزی نام دارد. این برنامه با تهیه کنندگی دکتر اسماعیل آذر و اجرای وی همراه با محمد علی اینانلو و ژاله صادقیان از روز اول فروردین در یک جنگ شاد فرهنگی با حضور مهمانان ویژه به معرفی حوزه تمدن ایران و کشورهایی که نوروز در آن جشن گرفته می‌شود، می‌پردازد.
مدت پخش هر نوبت از این برنامه یکساعت و از ابتدای نوروز همه روزه از کانال‌های مختلف شبکه جهانی جام جم پخش خواهد شد.

شعر و زندگی
از روز اول فروردین 26 برنامه نیم‌ساعته‌ای با نام شعر و زندگی با اجرای هنرمند نام آشنای عرصه شعر و ادب استاد ساعد باقری به معرفی شعر معاصر و گفت‌وگو با شاعران جوان کشور اختصاص یافته که همراه با نظرات کارشناسان برجسته لحظات شاد و توام با تفکری برای تعطیلات آغاز سال فراهم می‌آورد.

گروه اجتماعی - اقتصادی:

بوی بهار
از پانزدهم اسفندماه محسن حاجیلو مجری آشنای شبکه جهانی جام جم با برنامه‌های ده دقیقه‌ای با نام بوی بهار به استقبال بهار می‌رود. در ایام قبل از عید این برنامه از خانه تکانی، کاشتن سبزه، مقدمه چینی برای سفره هفت سین و خرید و فروش‌های نوروزی سخن به میان می‌آورد و در ایام تعطیلات از دید و بازدیدها، شیطنت کودکان و عیدی گرفتن‌ها و عیدی دادن‌ها، لحظات شاد و مفرحی برای بینندگان پدید می‌آورد.

جاده ارغوانی
13برنامه تولیدی با نام جاده ارغوانی یک جنگ شاد بهاره برای ایام نوروز از گروه اجتماعی و اقتصادی شبکه جهانی جام جم است که با تهیه کنندگی شهباز زمان و مجری گری علیرضا جاویدنیا هرروز به مدت یکساعت از روز اول فروردین از کانال‌های مختلف شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود. در این برنامه دوربین برنامه هربار به منزل یکی از هنرمندان سرشناس کشور مثل استادان جمشید مشایخی، داود رشیدی و محمدعلی کشاورز رفته و با ایشان و خانواده‌هایشان نشست خودمانی خواهد داشت و در مورد نوروز ویژگی‌های آن، خاطرات شیرین و به‌یاد ماندنی و فعالیت‌های هنری آنان گپ و گفت‌وگو خواهد کرد.
جاده ارغوانی همچنین در هر برنامه آداب و سنن نوروزی را از زبان یک کارشناس فرهنگ عامه توضیح می‌دهد. مهتاج نجومی نیز در یک بخش از برنامه جاده ارغوانی برای کودکان قصه‌ای را روایت می‌کند. اجرای موسیقی پاپ و سنتی و در هر برنامه، همچنین یک نمایش طنز ده دقیقه‌ای که متناسب با ایام نوروز است از دیگر بخش‌های جاده ارغوانی است.

گروه ورزش و تفریحات سالم:

بهار آمد
سه برنامه شاد و مفرح در قالب جنگ یک‌ساعته با موضوع جشن نوروز با هنرنمایی هنرمندان سرشناس کشور بعد از تحویل سال نو، یک و دوم فروردین ماه سال 1388 از هر سه کانال شبکه جهانی جام جم پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی فرید شب خیز در منطقه آزاد چابهار و با اجرای سید کاظم احمدزاده و مسعود روشن پژوه تهیه و تولید شده است.
اجرای موسیقی و آواز همراه با نمایش‌های ویژه تقلید صدا و حضور مهمانانی از سینمای کشور بخش‌های مختلف بهار آمد را تشکیل می‌دهند. در این برنامه موسیقی فولکلور، آذری، سیستانی و سایر اقوام اجرا و هم میهنان عزیز مقیم خارج از کشور را به حال و هوای نوروزی خواهد برد.

ورزش 87
وقایع مهم ورزشی در طول سال 87 دستمایه برنامه ای است که در 7 روز نخست ابتدای سال جدید هریک به مدت بیست دقیقه از شبکه جهانی جام جم پخش خواهد شد . بابک فقیر تهیه کننده این برنامه است که مرور و بررسی رویدادهای ورزشی سال قبل را با تصاویر استثنایی به بحث گذاشته و بیننده را به طور کامل از وقایع ورزشی سال گذشته مطلع می سازد .

ایرانی سلام
مسعود روشن پژوه و سید کاظم احمدزاده مجریان برنامه ی ایرانی سلام در مدت 7 روز و هرروز به مدت یکساعت مسابقه ای را برگزار می کنند که در ایام نوروز حال و هوای ویژه این ایام را به خود می‌گیرد. تصاویر محله‌های مختلف و کوچه و برزن‌های ایران در نوروز برای ایرانیان خارج از کشور یادآور خاستگاه هویتی آنان است.

ایرانشهر
مسابقه ایرانشهر نیز با اجرای هومن حاج عبدالهی طی 7 روز و هرروز به مدت 45 دقیقه اختصاص به سئوالات مختلف علمی و فرهنگی داشته و با توجه به ایام شاد نوروز حال و هوای ویژه این ایام را به خود می‌گیرد.

سی سال ورزش
یک برنامه یکساعته با نام سی سال ورزش ، افتخارات و وقایع مهم ورزش کشور در طی 30 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهد. قهرمانان و مدال بگیران جهانی که پرچم کشور عزیزمان را در میادین مختلف ورزشی به اهتزاز در آورده‌اند در این برنامه حضور دارند و ضمن تبریک فرارسیدن سال نو با مخاطبان سخن می‌گویند.

گروه کودک و نوجوان:

عیدانه
هومن حاج عبدالهی ، سارا روستاپور و لادن رضا جویی مجریان برنامه عیدانه هستند که درایام نوروز به مدت یکساعت کوچولوهای ایرانی مقیم خارج از کشور را مخاطب قرار می دهد عیدانه در دوبخش پلاتو (تولیدی) و بخش های تامینی تدارک دیده شده است. مسابقه اگه گفتی انیمیشن و گلچین برنامه های گروه کودک و نوجوان شبکه جهانی جام جم در سال 1387 از بخش‌های تأمینی این برنامه است. تهیه‌کنندگی این برنامه بر عهده حمید علیزاده است.

گروه سیاسی:

جهان 87
ای بسا در طول سال ، فرصتی برای بررسی مهمترین رویدادهای سیاسی ایران و جهان برای بیننده دست نداده باشد ، به همین منظور گروه سیاسی شبکه جهانی جام جم با 9 برنامه نیمساعته به نام جهان 87 در ایام نوروز بیننده مشتاق مسائل سیاسی را با اجرای سعید توکلی در جریان این امر قرار می‌دهد.

پیام بهاری
همه ساله همزمان با حلول سال جدید مقام معظم رهبری پیام نوروزی بیان و سال پیش رو را عنوان گذاری می کنند . این اتفاق باعث شده که گروه سیاسی شبکه جهانی جام جم سه برنامه 15 دقیقه ای با تهیه کنندگی مجتبی محمدی را به بررسی این پیام اختصاص دهد که اجرای آن با فواد بابان است.

گروه معارف و اندیشه دینی:

روشنا
نوروز در معارف اسلامی جایگاه ویژه ای دارد آنجا که حدیث النظافـة من الایمان مطرح می شود ، شستشو و رفت و روب های آخر سال و آنجا که تاکید بر صله ارحام است، دید و بازدیدهای نوروزی و احترام به بزرگتر ها و همه و همه دستمایه دو برنامه زنده برای برای روزهای اول و دوم فروردین با نام روشنا ست که در آن مجری با حضور کارشناسان به بحث و بررسی نشسته و این برنامه پر بیننده را در قاب تصویر به میهمانی چشم‌های مخاطبان مقیم خارج از کشور خواهد برد . تهیه کننده این برنامه اقدس کاربخش است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها