امسال 19 فیلم در بخش‌های مختلف هشتاد و یکمین دوره مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه هستند که در میان آنها "شوالیه تاریکی" کریستوفر نولان پرفروشترین فیلم است.
کد خبر: ۲۳۴۷۰۷

اسکرین دیلی اعلام کرد "شوالیه تاریکی" با بازی کریستین بیل و هیث لجر در مجموع در هشت رشته شامل بهترین بازیگر مرد مکمل (لجر) نامزد اسکار است.

این فیلم از 18 ژوئیه 2008 در سینماهای بازار آمریکای شمالی اکران شد و با 531 میلیون دلار پرفروشترین فیلم سال شد. "آیرون من" با نامزدی اسکار در دو رشته و 4/318 میلیون دلار فروش در رده دوم این فهرست قرار دارد.

این فیلم با بازی رابرت داونی جونیر به نقش قهرمان قصه‌های مصور در عین حال دوم فیلم پرفروش آمریکا در سال گذشته میلادی بود.

فیلم انیمیشن "وال - ای" به کارگردانی اندرو استنتن با 8/223 میلیون دلار رده سوم پرفروشترین فیلم‌های نامزد اسکار را دارد. این فیلم در شش رشته از جمله بهترین فیلم بلند انیمیشن برای دریافت جایزه رقابت می‌کند. "وال - ای" در فهرست 10 فیلم پرفروش سال 2008 رده پنجم را دارد.

تریلر حادثه‌ای "تحت تعقیب" که در دو بخش فنی شانس دریافت جایزه اسکار را دارد، از 27 ژوئن 2008 اکران شد و با 5/134 میلیون دلار رده چهارم نامزدهای اسکار را به خود اختصاص داده است.

"مورد عجیب بنجامین باتن" دیوید فینچر با بازی براد پیت که با 13 مورد نامزدی اسکار پیشتاز جوایز امسال است، از 25 دسامبر اکران شد و فروش آن به 111 میلیون دلار رسیده است.

"تندر استوایی" که رابرت داونی جونیر برای بازی در آن در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل نامزد اسکار شده، با 5/111 میلیون دلار رده ششم پرفروشترین فیلم‌های نامزد اسکار را دارد و "میلیونر زاغه‌نشین" دنی بویل از 12 نوامبر پیش تاکنون 9/55 میلیون دلار به دست آورده است.

"میلیونر زاغه‌نشین" که یکی از فیلم‌های موفق فصل جوایز امسال بود، در مجموع در 10 رشته شامل بهترین فیلم و کارگردان بخت دریافت جایزه را دارد. "بچه عوضی" کلینت ایستوود (سه مورد نامزدی) و "تردید" با بازی مریل استریپ (پنج مورد نامزدی) به ترتیب با 7/35 میلیون دلار و 8/26 میلیون دلار رده‌های هشتم و نهم را از آن خود کرده‌اند.

"ویکی کریستینا بارسلونا" وودی آلن که پنه‌لوپه کروز برای نقش‌آفرینی در آن نامزد اسکار بخش بهترین بازیگر زن مکمل است، از 15 اوت 2008 اکران شد و با 1/23 میلیون دلار فروش رده دهم را دارد.

فیلم زندگی‌نامه‌ای "میلک" با بازی شان پن که در هشت رشته نامزد دریافت جایزه شده، از 26 نوامبر پیش تاکنون 6/21 میلیون دلار فروخته است. رتبه بعدی را فیلم تاریخی "دوشس" با 8/13 میلیون دلار از آن خود کرده است. "دوشس" در دو رشته نامزد اسکار است.

"فراست / نیکسن" ران هوارد در پنج رشته بخت دریافت جایزه اسکار را دارد. این فیلم 12 میلیون دلار فروش داشته است. "مسیر انقلابی" سام مندس که در سه رشته نامزد اسکار شده، از 26 دسامبر پیش تاکنون 9/11 میلیون دلار به دست آورده است.

"ریچل ازدواج می‌کند" جاناتان دمی با 3/11 میلیون دلار رده پانزدهم این فهرست را دارد. آن هاتاوی برای بازی در این فیلم در بخش بهترین بازیگر زن نامزد است. "کتابخوان" استفن دالدری نیز از 10 دسامبر 2008 تاکنون 7/9 میلیون دلار فروش داشته است.

این فیلم با بازی کیت وینسلت و رالف فاینس در پنج بخش نامزد اسکار است. "کشتی‌گیر" دارن آرونوفسکی در دو رشته نامزد اسکار است و از 17 دسامبر تاکنون 5/9 میلیون دلار فروخته است.

دو فیلم "میهمان" با بازی ریچارد جنکینز (یک مورد نامزدی) و "رود یخزده" با بازی ملیسا لئو (دو مورد نامزدی) به ترتیب با 4/9 میلیون دلار و 3/2 میلیون دلار رده‌های هجدهم و نوزدهم فهرست را دارند.

مراسم اعطای جوایز هشتاد و یکمین دوره اسکار روز 22 فوریه  در کداک تئا‌تر لس آنجلس برگزار شده و از شبکه ABC پخش می‌شود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها