دنی بویل کارگردان فیلم تحسین‌شده «میلیونر زاغه‌نشین» جایزه اصلی شصت و یکمین جایزه سالیانه انجمن کارگردانان آمریکا DGA را از آن خود کرد.
کد خبر: ۲۳۳۳۴۴

به گزارش مهر ، مراسم اعطا جوایز DGA امسال ساعتی پیش به وقت تهران در در هتل «پلازا» لس آنجلس برگزار شد و فیلمساز بریتانیایی با دریافت جایزه اصلی این انجمن یک قدم دیگر به اسکار نزدیک شد.

دیوید فینچر (مورد عجیب بنجامین باتن) ، کریستوفر مولان (شوالیه تاریکی) ، گاس ون سنت (میلک) و ران هوارد (فراست / نیکسن) رقبای بویل در این بخش بودند.

«میلیونر زاغه‌نشین» بویل که داستان آن در بمبئی روی می‌دهد، پیش از این جوایز گروه بازیگری انجمن بازیگران آمریکا، جایزه اصلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام را دریافت کرد و با دریافت جایزه DGA احتمال موفقیت آن در جوایز اسکار بسیار زیاد است.

در بخش تلویزیون، جایزه مجموعه کمدی به پل فیگ برای «اداره» رسید و جایزه درام این بخش را دان آتیاس برای «سیم» برد. مستند انیمیشن و ضد جنگ «والس با بشیر» به کارگردانی آری فولمن نیز جایزه مستند انجمن کارگردانان آمریکا را از آن خود کرد.

جوایز DGA شاخصی قابل‌اعتماد برای موفقیت در اسکار است و 54 برنده از 60 برنده قبلی جایزه انجمن کارگردانان در نهایت اسکار آن سال را نیز برده‌اند. سال گذشته ، «جوئل» و «ایتن کوئن» برای «پیرمردها کشوری ندارند» برنده جایزه اصلی این انجمن شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها