رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: از 5 هزار گردنه در کشور، تنها 60 مورد آن مهم بوده که با تقسیم اعتبار 50 درصدی بین سازمان راهداری و هواشناسی به ایستگاه هواشناسی و دوربین مجهّز می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۶۷۷۷

 به گزارش اداره کل راه و ترابری استان اصفهان، شهریار افندی‌زاده در پانزدهمین جلسه شورای حمل و نقل این استان اظهار داشت: طرح جامع نصب دوربین‌ها در گردنه‌های مهم کشور تا دی‌ماه سال 88 آماده خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه بحث نگهداری راه کمتر از ساخت آن مطرح است افزود: بنابراین اولویت سازمان راهداری، طرح راهداری به ویژه راهداری زمستانی بوده که در جلساتی با پلیس راه، هلال احمر، امداد، وزارت کشور و هواشناسی هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور به کوهستانی بودن 6 هزار کیلومتر از راه‌های کشور اشاره کرد و بیان داشت: سعی شده از تمام امکانات از جمله 10 هزار نیروی انسانی ادارات کل راه و ترابری برای راهداری زمستانی استفاده شود.

وی تصریح کرد: مدیریت راه‌ها با شعب استانی فعّال شده و برای مدیریت علائم، اداره کل علائم و تجهیزات با بودجه خاص خود در سازمان راهداری تشکیل شده و مشاورانی در این ارتباط انتخاب شده‌ و با برنامه‌ریزی به عمل آمده تابلوهای vmsبرای اطّلاعات هشدار دهنده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و با استفاده از پیش بینی پنج روز قبل وضع هوا آمادگی لازم را خواهیم داشت که ضمن اعلام از طریق رسانه‌ها و کنترل پلیس، تردّد را کاهش دهیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور استفاده از تکنولوژی و فنّاوری و بسیج عمومی نیروها را به منظور جمع‌آوری و تحلیل اطّلاعات خواستار شد و بحث نیروی انسانی مورد نیاز این بخش را مهم دانست و به پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم اشاره کرد.

وی پیرامون اختلاف سلیقه در مورد واگذاری راهداری به بخش خصوصی گفت: مقرر است تا زمان آمادگی بخش خصوصی، این مسئولیت توسط بخش دولتی انجام شود که به این منظور تغییر ماشین آلات راهداری در برنامه بوده و در این راستا دفتر تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌ها تشکیل شده است.

افندی‌زاده برنامه‌های سازمان راهداری را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، کاهش نقاط پرحادثه، نصب علائم مناسب، آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی و خصوصی و کنترل اعلام و تصریح کرد: برای تحلیل آمار تصادفات استان‌ها نیز شاخص‌هایی مانند طول راه‌ها و میزان تردد منظور خواهد شد و اولویت برنامه‌های وزارت راه و ترابری در بخش هوایی خرید هواپیما، استفاده از هواپیمای ایران 140 و رفع ناهماهنگی در فرودگاه‌ها و در بخش ریلی احداث 24 هزار کیلومتر راه آهن است که با توجّه به مشکل تأمین ریل و لوکوموتیو، ساخت ریل در داخل نیز از جمله برنامه‌ها است.

وی بیان داشت: برای اتمام پروژه‌های وزارت راه و ترابری 10 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بین ستاد حمل و نقل و کمیتة سوخت تفاهم خوبی در این زمینه برقرار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها