جام‌جم آنلاین: ریچارد فالک، بازرس ویژه‌ سازمان ملل در امور حقوق بشر از دادگاه لاهه خواست در مورد جنایت‌های رژیم‌‌صهیونیستی به علت فاجعه انسانی غزه تحقیق کند. به گزارش روزنامه الاتحاد -‌ چاپ امارات -‌ فالک در بیانیه‌ای تصریح کرد، ساکنان غزه به طور جمعی به‌دلیل سیاست‌های اسرائیل مجازات می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۳۰۳۱

براساس این بیانیه، محاصره‌ نوار غزه از سوی اسرائیل نقض گسترده‌ قوانین بین‌المللی است و دادگاه لاهه باید رهبران رژیم صهیونیستی را به همین دلیل محاکمه کند.

بن‌بست در مذاکرات شش جانبه

جام‌جم آنلاین: کریستوفر هیل، نماینده آمریکا در مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی دیروز  اعلام کرد دور جدید این گفت‌وگوها به بن‌بست رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیل تصریح کرد مذاکرات هیچ پیشرفتی در مورد موضوع تایید فهرست برنامه‌های هسته‌ای اعلام شده از سوی پیونگ یانگ نداشت.

وی گفت مطمئن نیست نشست بعدی روز پنجشنبه برگزار شود. وی تصریح کرد این مساله بستگی به چین، میزبان مذاکرات دارد.

استقبال از تشکیل بانک سوخت هسته‌ای

جام‌جم آنلاین: محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته از طرح پیشنهادی اروپایی‌ها برای ایجاد بانک سوخت هسته‌ای تحت نظارت این نهاد استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ در بیانیه‌ منتشره از سوی دفتر البرادعی تصریح شده تشکیل چنین بانکی گام نخست به سوی چندجانبه کردن چرخه سوخت هسته‌ای است.

این طرح تامین سوخت هسته‌ای را برای همه کشورها تضمین ‌کرده و آنها را در برابر وقفه‌هایی که ممکن است در تامین سوخت ایجاد شود، مصون می‌سازد.

حزب‌ا... به کارتر «نه» گفت

جام‌جم آنلاین: جیمی کارتر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روز گذشته اعلام کرد مقامات جنبش حزب‌الله لبنان پیشنهاد او را برای دیدار رد کرده‌اند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، کارتر که برای دیداری دو روزه از لبنان به این کشور سفر کرده است خواستار دیدار با مقامات لبنان و سران حزب‌الله شده بود.

سفر کارتر به خاورمیانه که با ورود او به لبنان از روز سه‌شنبه شروع شد امروز با عزیمت به دمشق،‌ پایتخت سوریه پیگیری می‌شود.

واکنش پاکستان به فشارهای خارجی

جام‌جم آنلاین: یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان دیروز با تاکید بر این که اسلام‌آباد تسلیم فشار هند برای تحویل متهمان به دهلی‌نو نمی‌شود تاکید کرد ارتش پاکستان به دستگیری و بازجویی از شبه‌نظامیان ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گیلانی گفت: ما بر اساس فهرستی که هند به اسلام‌آباد ارسال کرده، اول تحقیق می‌کنیم و بعد در صورت اثبات ادعاها اقدام خواهد شد.

وی در مورد اسناد محرمانه ارسالی آمریکا برای اسلام آباد و ادعای همکاری سرلشکر حمید گل،‌ رئیس سابق اطلاعات پاکستان با القاعده و طالبان افزود: این مساله را بررسی می‌کنیم.

گفتگو، راهکار معضل افغانستان

جام‌جم آنلاین: مارتی آهتیساری، برنده جایزه صلح نوبل در سال 2008 تصریح کرد تقویت نیروهای ناتو در افغانستان تنها در صورتی موثر خواهد بود که با تلاش‌های سیاسی همراه شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آهتیساری در آستانه دریافت جایزه‌اش گفت: من از هر راهکاری که مذاکرات درست برای حل مشکل افغانستان را تسهیل کند، حمایت می‌کنم.

او که زمانی رئیس‌جمهور فنلاند بود، افزود: تقویت ماموریت ناتو در افغانستان تنها در صورتی منطقی است که فرصت‌ شروع گفت‌وگوها را ارتقا دهد.

آزادی اسرا، پیش‌شرط صلح

جام‌جم آنلاین: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیروز تاکید کرد هیچ صلحی بدون آزادی اسرای فلسطینی در بند زندان‌های اشغالگر بین دوطرف متصور نیست.

به گزارش پایگاه اینترنتی المحیط، عباس در سخنانی به مناسبت عید قربان در مکه گفت: بیش از 11 هزار فلسطینی در بند اسرائیل هستند و ما خواهان آزادی آنها هستیم.

وی بار دیگر تجاوزات و جنایت‌های شهرک‌نشینان صهیونیستی در کرانه باختری محکوم کرد و افزود: جهان باید به این وقایع توجه و آنها را محکوم کند.

تروریسم، وحدت مسلمانان را نابود می‌کند

جام‌جم آنلاین: عبدالله بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان‌سعودی روز گذشته اسلام را از تمام اتهاماتی که خاستگاه تروریسم را اسلام و مسلمانان معرفی می‌کند، مبرا دانست.

به گزارش روزنامه‌ اماراتی دارالخلیج، ملک عبدالله در دیدار با شخصیت‌های برجسته و روسای هیات‌های حج گفت: ما نیازمند مذاکره میان کشورهای جهان اسلام هستیم.

وی افزود: تروریسم جهان را تهدید و وحدت مسلمانان را نابود می‌کند و افراطی‌ها نیز به این مساله دامن می‌زنند در حالی که خود مسلمانان از این گونه اقدامات مبرا هستند و این اتهامات بی‌پایه و اساس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها