توسط رییس جمهور صورت می‌گیرد

لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس

لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در چارچوب طرح تحول اقتصادى دولت که مقام معظم رهبری آن را یک مساله بسیار مهم خوانده و اجرای آن را قدم بلندى براى پیشرفت کشور دانسته‌اند، پس از مدت ها بحث و بررسى کارشناسی فردا از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس مى شود.
کد خبر: ۲۲۰۵۵۶

به گزارش ایرنا ، دکتر محمود احمدى نژاد ، رییس جمهور ، صبح فردا با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از ارایه گزارش عملکرد سالانه برنامه چهارم توسعه کشور ، ضمن تقدیم لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها ، که پس از چندین ماه بررسی‌های تفصیلی در دولت و با اجماع کارشناسی آماده شده است، شخصا از یک فوریت آن دفاع خواهد کرد.

لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها که با هدف توزیع عادلانه منابع کشور، حمایت از بخش تولید، افزایش قدرت خرید اقشار کم‌درآمد، کاهش شکاف طبقاتی و کاهش اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفتی تدوین شده است ، مدتی پیش بطور عمومی منتشر شد تا با جمع آوری و استفاده از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات صاحبنظران و اقتصاددانان، آخرین تغییرات و اصلاحات در آن صورت گرفته و آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی شود.

همچنین قرار است امشب دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور از شبکه اول سیما به صورت زنده و مستقیم با مردم درباره اهداف و جزئیات لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها نیز گفت و گو کند.

لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، نتیجه 3 سال مطالعات کارشناسی مفصل و دقیق در دولت نهم درباره مشکلات اقتصادی کشور بوده است.

دولت نهم از سال 1384 با تشکیل ستادی تحت عنوان «شورای راهبردی اقتصادی دولت» با حضور رییس‌‌جمهور، ‌معاونان و وزرای اقتصادی و جمعی از صاحبنظران و اقتصاددانان به بررسی و ریشه‌یابی مشکلات عمده اقتصادی کشور پرداخت و موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها که یکی از دغدغه‌های دولتمردان و اقتصاددانان کشور طی 2 دهه اخیر بوده را به عنوان یکی از محورهای مهم طرح تحولات اقتصادی انتخاب کرد.

دولت با بهره‌مندی از مطالعات قبلی و توسعه مطالعات تفصیلی با استفاده از پژوهشگران کشور، طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را در انطباق با قوانین موجود در برنامه چهارم توسعه کشور ، قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و در راستای افق چشم‌انداز و شعارهای محوری عدالت گستری،‌ مهرورزی،‌ خدمت به مردم و تعالی و پیشرفت تهیه کرده است.

مقام معظم رهبری درباره طرح تحول اقتصادی فرموده‌اند:«طرح تحول که دولت مطرح کرده از همان کارهای بزرگ است که جرات اقدام به آن کار، خودش با ارزش است. مساله هدفمند کردن یارانه‌ها، واقعا چیز خیلی مهمی است،‌ اگر ان شاءالله بتوانید این را خوب انجام بدهید، یک قدم بلند برای پیشرفت کشور برداشته‌اید؛ توقف و ترسیدن از ورود در این میدان را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنم».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها