رییس سازمان صدا وسیما تاکید کرد:

نوآوری رویکردهمایش چهره‌های ماندگار

مهندس عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران ،‌ یکشنبه شب در هفتمین همایش چهره های ماندگار، با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، نوآوری و شکوفایی را دو رویکرد همیشگی همایش چهره های ماندگار در طول این هفت دوره عنوان کرد.
کد خبر: ۲۱۵۱۰۶

به گزارش ایرنا، رییس سازمان صدا وسیما ، معرفی و تقدیر از خدمات ارزشمند نخبگان کشور را در راستای الگودهی به جوانان دانست و اظهار داشت: سریال دکتر محمد قریب یکی از بارزترین نمونه های الگودهی به جوانان و دانشجویان بود.

ضرغامی به تبیین تعریف نوآوری پرداخت و خاطر نشان کرد : نوآوری، معرفی و ارائه یک روش و ساز و کار نو است، بطوری که با گذشته متفاوت و به سمت وضعیت مطلوبتر حرکت کند، البته نوآوری یک جرقه نیست، بلکه یک فرآیند است و نمی تواند معطوف به عمل نباشد.

وی افزود: اگر به دنبال نوآوری، سازندگی وجود نداشته باشد و شهد شیرین نوآوری حس نشود ، آن نوآوری اعتباری ندارد و ستاد چهره های ماندگار حرکت خود را بر این اساس ترسیم کرده است.

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد:‌ همایش چهره های ماندگار به شناخت قله های علم و دانش می پردازد، چرا که در یک جامعه رو به رشد و در حال توسعه ، نرم افزا و نیروی انسانی بر سخت افزار و امکانات برتری دارد.

وی، تکریم عالم و مفاخر علمی را، ارج نهادن به مقام علم دانست و گفت: همایش چهره های ماندگار، با نشان دادن فانوس های پیش پای ملت ایران، ایشان را برای رسیدن به اهدافشان یاری می کند.

ضرغامی، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نظریه پردازی و فضای آزاداندیشی پرداخت و گفت: باید برای رسیدن به این مطالبه مقام معظم رهبری، تحمل شنیدن افکار متفاوت و رشد همه افکار و تضارب آنها برای پردازش افکار جدید را که همانند گلستانی زیباست، داشته باشیم.

رییس رسانه ملی، وجود علف های هرز در این گلستان را امری طبیعی خواند و گفت: امروز فضا و شرایط آرمانی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب فراهم نیست و اولین متهم این امر صدا و سیماست.

وی افزود: در بسیاری از زمینه های علمی ما مقلد نیستیم و حوزه و دانشگاه باید همه دست به دست هم دهند تا این فضا رشد پیدا کند.
ضرغامی، خاطر نشان کرد: همه حوزه های علمیه ، دانشگاه ها، کمیسیون فرهنگی مجلس ، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با ایجاد چالش اساسی زمینه سازی تولید علم و نظریه پردازی را پیگیری کنند.

شایان ذکر است هفتمین همایش چهره های ماندگار 19 آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود و 18 چهره شاخص کشور در رشته های مختلف تقدیر بعمل می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها