وزیر آموزش‌وپرورش:

سرانه مدارس 18 استان واریز شد

علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش گفت: 24 میلیارد سرانه مدارس در 18 استان از جمله خوزستان، لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری، واریز شده است و مابقی استان‌ها نیز پس از بررسی پرداخت می‌شود. همچنین در آینده باید در نحوه محاسبه سرانه دانش‌آموزی تغییر ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۹۴۵۶۸

به گزارش ایسنا ، وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با ابراز امیدواری از به ثمر رسیدن جمع‌بندی‌های اجلاس، گفت: پیگیری موضوعات مطرح شده در این اجلاس می‌تواند، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را حل کند.

وی با بیان این که افراد کارگروه‌ها باید با یکدیگر در تعامل باشند، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات تعلیم و تربیتی نیازمند به تعامل تک تک افراد در داخل سازمان هستیم و با پیگیری مصوبات کارگروه‌ها، راهکارهای فنی را پیدا می‌کنیم.

علی احمدی با اشاره به نقش مدیر در نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: بسیاری از مدیران در شرایط سخت برای تربیت نسلی کارآمد تلاش می‌کنند. در همین راستا برای یاری به این افراد باید شبکه‌ای از تعامل و همفکری ایجاد کرد.

وی با اشاره به جمع‌بندی کارگروه‌ها گفت: عمده‌ی پیشنهادات کارگروه‌ها، تشکیل صندوق رفاه برای ایجاد پشتوانه مالی فرهنگیان، تشکیل معاونت اقتصادی، تصویب سازمان توسعه مدارس غیردولتی که در مرحله ابلاغ است و زمینه‌ساز مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: والدین را باید در فرایند تعلیم، تربیت، ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان دخیل کنیم.

وی با اشاره به این که بدنه آموزش و پرورش نیاز به یک نظام معلمی منسجم دارد، خاطر نشان کرد: معلم‌ها جزو قشر بالغ و ممتاز جامعه محسوب می‌شوند که باید خود پیشتاز پیشرفت و تربیت کارآمد نسل آینده باشند.

علی احمدی با بیان این که کسری بودجه، نظام تعلیم و تربیت را زمین‌گیر کرده است، اذعان کرد: مسائل و مشکلات موجود باید در داخل نظام آموزشی حل شود.

وی از پیگیری تخصیص پوشش بیمه و واگذاری سهام عدالت به نیروهای خدماتی خبر داد و اظهار کرد: مشکلی در حقوق و مزایای همکاران که باعث اعتراض آنان شده و در حال پیگیری است.

وی اذعان کرد: قانون خدمات کشوری باید اجرا شود که در این زمینه نیز آیین‌نامه‌ای را تدوین می‌کنیم.

دوره‌های تربیت معلم احیا می‌شود

وی گفت: تلاش می‌کنیم که دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تربیت معلم را احیا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شناخت استعدادهای دانش‌آموزان نیاز به ترمیم دارد و در این زمینه باید به دانش‌آموزان بااستعداد مناطق محروم توجه بیشتری شود. همچنین توجه به ارزشیابی توصیفی، اجرای تدریجی شاخص‌های فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش و خلاقیت و نوآوری بسیار حائز اهمیت است.

دکتر علی احمدی درباره نهضت سوادآموزی نیز گفت: دنبال این هستیم که با یک برنامه دو تا پنج ساله پرونده نهضت سوادآموزی را ببندیم.

وزیر آموزش و پرورش در مورد کارشناسی تحقیقات استان‌ها، تاکید کرد: این کارشناسی‌ها نباید تعطیل شود، بلکه باید تقویت شده، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها