بیشترین مقدار انرژی مصرفی ماشین ظرفشویی مربوط به گرم کردن آب است. در واقع گرمایش آب 80 درصد انرژی مصرفی ماشین ظرفشویی را شامل می‌شود. بنابراین مدل‌هایی که آب کمتری مصرف می‌کنند، انرژی مصرفی کمتری دارند. ماشین‌های ظرفشویی قدیمی‌تر بین 30 تا 52 لیتر آب در یک بار شستشو مصرف می‌کنند. در صورتی که انواع ساخت سال‌های گذشته از سال 1994، مطابق با استانداردهای ملی بازده، فقط بین 26 تا 37 لیتر در هر بار مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۳۶۷۱
بعضی از ماشین‌های ظرفشویی گرمکن داخلی دارند که دمای آب را به 60 تا 63 درجه سلسیوس می‌رساند. این دما مطابق نظر تولیدکنندگان، دمای بهینه کارکرد ماشین ظرفشویی است. در بعضی مدل‌ها، اگر دمای آب به قدر کافی گرم نباشد، به طور خودکار آن را افزایش می‌دهند. ولی در برخی دیگر پیش از شروع چرخه شستشو، باید دمای مورد نیاز را تنظیم کرد، مزیت گرمکن تقویتی آن است که می‌توانید ترموستات را خاموش کنید و در نتیجه هزینه گرمایش آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

هر 5 درجه کاهش دمای آب، 3 تا 5 درصد صرفه‌جویی در انرژی را سبب می‌شود. اغلب ماشین‌های ظرفشویی، چرخه‌های متفاوت شستشو دارند. اگر ظرف‌ها فقط کمی کثیف هستند، از یک چرخه شستشوی سبک استفاده کنید که به علت استفاده کمتر از آب گرم و کاهش زمان کار انرژی کمتری مصرف می‌کند.

براساس تحقیقات انجام شده، یک ماشین ‌ظرفشویی معمولی، برای یک چرخه سبک 28 لیتر آب، برای چرخه معمولی 40 لیتر آب و برای شستشوی تکمیلی، 48 لیتر آب مصرف می‌کند.

معمولا برای خشک کردن ظروف در انتهای چرخه شستشو از یک المنت حرارتی برقی استفاده می‌کنند، اما اغلب ماشین‌های ظرفشویی جدید، از ویژگی‌ خشک کردن بدون حرارت بهره‌مندند که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. به این ‌ترتیب که در پایان زمان شستشو به جای استفاده از المنت حرارتی برقی، هوای اتاق توسط هواکش، وارد ماشین می‌شود و در آن می‌چرخد تا ظروف را خشک کند.

دقت کنید، هیچ‌ گاه قبل از گذاردن ظرف‌ها در ماشین، آنها را آب نکشید، ماشین‌های ظرفشویی جدید حتی ظرف‌های بسیار کثیف را کاملا تمیز می‌کنند. پیش از قرار دادن ظرف‌ها در ماشین، باقیمانده غذا را پاک کنید و مایعات را خالی کنید. بقیه کار را ماشین ظرفشویی انجام می‌دهد. اگر مجبور شدید که ظرف‌ها را پیش از گذاردن در ماشین آب بکشید، حداقل از آب سرد استفاده کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها