رئیس انجمن جایگاه‌داران در گفتگو با «جام‌جم»:

50 درصد جایگاه‌ها، ژنراتور برق ندارند

در حالی که جایگاه‌های عرضه بنزین روزهای بسیار پرکار و شلوغی را سپری می‌کنند، کارتی شدن عرضه گازوئیل، کامیونداران و مصرف‌کنندگان گازوئیل را نیز در صف‌های طویل و بی‌سابقه معطل کرده است. درخصوص تحولات روزهای اخیر و مسائل مربوط به عرضه بنزین و گازوئیل با ناصر رئیسی‌فرد، رئیس انجمن جایگاه‌داران گفتگو کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۹۲۱۰۵
هم‌اکنون علاوه بر تشکیل صف‌های طولانی در برخی روزها برای سوختگیری بنزین، شاهد تشکیل صف‌های طولانی در جایگاه‌ها برای دریافت سوخت گازوئیل هستیم، دلیل این مساله چیست؟

کارتی شدن عرضه گازوئیل می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن زمان سوختگیری و در نهایت ایجاد صف طولانی شود.

آیا قطعی برق نیز در این قضیه موثر بوده است؟

به هر حال برخی جایگاه‌ها ژنراتور دارند و قطعی برق هم یک ساعت و نیم تا 2 ساعت است.

دونرخی شدن قیمت چطور؟ تاثیری نداشته است؟

خیر. تاثیری نداشته است.

چه تعداد از جایگاه‌ها بنزین خود را به دلیل کاهش تقاضا برای بنزین سوپر به بنزین معمولی تغییر داده‌اند؟

بیشتر خودروهایی که از بنزین سوپر استفاده می‌کنند، خودروهایی با موتور 1300 سی‌سی به بالا هستند و با باطل شدن کارت سوخت از همان بنزین آزاد استفاده می‌کنند، هر چند با افزایش قیمت بنزین سوپر تقاضا در روزهای اولیه کاهش پیدا کرد، ولی پیش‌بینی می‌شود با روند افزایشی مجدد تقاضا به وضعیت معمولی خود بازگردد، چون به هر حال این نوع خودروها براساس استانداردی که برای موتورشان تعریف شده، باید از بنزین سوپر استفاده کنند و قطعا بعد از مدتی تقاضا به میزان اولیه بازمی‌گردد.

در شرایط کاهش تقاضا چند درصد جایگاه‌ها مخزن سوپرشان به معمولی تبدیل شده است؟

از تعداد جایگاه‌های سوپر 40 درصد مخازنشان تبدیل به بنزین معمولی شده است، اما با بازگشت مجدد تقاضا مخازن آنها دوباره تبدیل به بنزین سوپر می‌شود.

با قطع برق در یک جایگاه، ماشین‌های متقاضی به دیگر مناطق هجوم می‌آورند که همین مساله باعث شلوغی بقیه جایگاه‌ها می‌شود، در حال حاضر چه تعداد از جایگاه‌ها مجهز به ژنراتور هستند؟

در سراسر کشور تقریبا 50 درصد جایگاه‌ها مجهز به سیستم برق اضطراری هستند، یعنی 1200 جایگاه.

در تهران چطور؟

در تهران از 200 جایگاه حدود 70 تا 80 جایگاه برق اضطراری دارند که البته برخی جایگاه‌ها دارای ژنراتور کوچک هستند که با آن چند تلمبه‌شان در مواقع خاموشی کار می‌کند که اگر آنها نیز به این تعداد افزوده شوند، تعداد جایگاه‌های مجهز به ژنراتور بیشتر می‌شود.

آیا اقدامی برای تجهیز جایگاه‌ها به ژنراتور صورت نخواهد گرفت؟

برای تجهیز جایگاه‌ها به ژنراتور، نیاز به تامین مالی و تامین تجهیزات داریم، چون هزینه نصب یک ژنراتور 14 میلیون تومان است، بنابراین به دنبال تامین منابع مالی و تجهیزات هستیم و کار را آغاز کرده‌ایم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها