علی دارابی قائم مقام صداو سیما بر اتحاد و انسجام رسانه های کشور و تلاش آنها برای سرعت،‌ دقت ، امانتداری به منظور ارتقای سطح فرهنگ و مدارای عمومی در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۸۶۸۰۳

به گزارش واحد مرکزی خبر دارابی در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاری فارس (‌توانا) افزود: امروز مطبوعات و خبرگزاریها باید با بازتعریف ماموریت خود از چرخه معیوب پرسشگری و پاسخگویی در جامعه جلوگیری و جامعه را به تضارب اراء و جدال احسن دعوت کنند و موجب نظارت عمومی در جامعه و ادای تکلیف شهروندی در جامعه شوند .

وی با بیان اینکه رسانه ملی خود را همسایه دیوار به دیوار مطبوعات و خبرگزاریها و یار و یاور انان می داند گفت : این همسایه همسایه اشتی است و نبود شکایتی از سازمان صداو سیما تاییدی برای این امر است .

این مقام مسئول با بیان اینکه خبرگزاری فارس از ابتدای تاسیس تاکنون با نقش تاثیر گذار ، جریان ساز و پرسشگر خود نقش مهمی در تنویر افکار عمومی و جریان تنوع رسانه ای کشور ایفا کرده است افزود: این خبرگزاری در مدیریت قدیم و جدید خود توانسته است با رقابت های جدی میان رسانه ها انحصار رسانه ای را بشکند و استاندارد فعالیت های خبری را ارتقا دهد.

وی گفت : با نگاه به شرایط زمانی و مکانی تاسیس خبرگزاری فارس و فضای سیاسی فرهنگی حاکم بر کشور در آن سالها اهمیت وجود رسانه ای مستقل و پایبند به اصول و ارزشهای بیش از پیش نمایان می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خبرگزاری فارس هم اکنون در مرحله تثبیت و گسترش است گفت : این خبرگزاری در این مرحله به لوازمی از جمله گسترش فعالیت خبرگزاری در داخل کشور و در مراکز استانها و شهرستانهای مهم ، نگاه به خارج از کشور و حضور درکشورهای اروپایی، اسیایی و جهان اسلام، فراهم کردن لوازم عصر دیجیتال به عنوان ضرورت کارحرفه ای ، تربیت نیروی اموزش دیده و متعهد برای عهده دار شدن نقش های مهم در عرصه اطلاع رسانی نیازمند است.

دارابی با اشاره به دیجیتال شدن بسترهای رسانه ای تا سال 2015 و فرارسیدن عصر دیجیتال رسانه ای افزود : تا سال 2015 همه سیستم های آنالوگی برچیده و بسترهای رسانه ، خبر و اطلاع رسانی در سیستم دیجیتال انجام می شود و رسانه ملی در این خصوص در مرحله نخست به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون در این خصوص مبلغی دریافت نکرده است .

وی درادامه وجود مطبوعات و رسانه ها و ازادی انها، جریانهای سیاسی و نهادهای غیردولتی را از نشانه های توسعه سیاسی در کشور دانست و گفت : در سایه مطبوعات ، احزاب و تشکل های سیاسی به عنوان نمایندگان مردم، روحیه پرسشگری و پاسخگویی متعهدانه در جامعه و نظارت عمومی در جامعه شکل می گیرد .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رسانه ملی با بیش از 110 شبکه رادیویی تلویزیونی به 32زبان برنامه تولید و پخش می کند تصریح کرد : رسانه ملی وظیفه دارد علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت، ‌اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در گسترش اخلاق، معنویات و اخلاق در جامعه نقش بایسته ای داشته باشد و در این 110شبکه باید 700 فیلم وسریال پخش کند که بخش اعظم انها را خود تولید می کند و تاکنون تولیدات فاخری درحوزه سینما و مراکز استانی خود در رسانه ملی به نمایش گذاشته است .

دارابی گفت: در تابستان امسال 3شبکه مجازی فیلم و سریال کودک و نوجوان ، ورزشی به صورت 24ساعت برنامه دارد.

قائم مقام صدا و سیما با اشاره به تلاش کنگره امریکا برای تصویب لایحه ای در محدود کردن فعالیت برخی شبکه های تلویزیونی و تروریست خواندن انها افزود: این امر تنگاههای جدی در امر اطلاع رسانی برای این شبکه ها فراهم می کند و نشان می دهد که مدعیان دموکراسی و احقاق حقوق مردم در صف متجاوزان به حقوق مردم هستند.

دارابی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما در تربیت نیروی انسانی آموزش دیده در عرصه خبر و اطلاع رسانی پیش قدم بوده است ،‌امادگی این سازمان را برای انتقال این تجربیات به خبرگزاری فارس اعلام کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها