منابع آگاه پارلمانی مصر اعلام کردند: طی فردا یا پس فردا بخشنامه ای از سوی ریاست جمهوری به پارلمان ارائه می شود و احتمال می رود که قانون حالت فوق العاده به مدت یک سال دیگر تمدید شود.وضعیت فوق‌العاده در مصر از سال 1981 و پس از ترور انور سادات رییس‌جمهور سابق این کشور تا کنون به مدت 27 سال اجرا می‌شود و هر ساله این قانون تمدید می‌شود.
کد خبر: ۱۷۷۳۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه پارلمانی مصر اعلام کردند: بخشنامه ای از سوی ریاست جمهوری مصر فردا یا پس فردا درباره تمدید حالت فوق العاده درکشور به پارلمان ارائه می شود.

قانون حالت فوق العاده بعد از ترور "انورسادات" رئیس جمهوری سابق مصر از اکتبر 1981 تاکنون یعنی به مدت  27 سال به اجرا در می آید.

درحالی احتمال تمدید حالت فوق العاده در مصر برای یک سال دیگر قوت گرفت که سازمان های حقوقی و مخالفان (دولت مصر) نسبت به تمدید حالت فوق العاده دراین کشور هشدار دادند و دراین حال حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر متعهد به جایگزینی این طرح با قانون مبارزه با تروریسم شد.

به گفته این منابع ، این تمدید آخرین تمدید برای حالت فوق العاده در مصر به شمار می رود و دولت مصر متعهد خواهد شد که بار دیگر این قانون را تمدید نکند و هدف از این تمدید ارائه فرصت کافی برای بحث و بررسی قانون مبارزه با تروریسم عنوان شد.

مدت قانون حالت فوق العاده در مصر شنبه آتی به پایان می رسد.

این درحالی است که "فتحی سرور" رئیس پارلمان مصر طی ماه های اخیر در خلال سفرش به لندن اعلام کرد: قانون حالت فوق العاده که از بیست و هفت سال پیش در مصر برقرار است. بیش از نیمه سال 2008 میلادی حتی درصورتی که قانون مبارزه با تروریسم تهیه و تنظیم نشود، لغو می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها