سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد

مذاکرات موفق ایران و آژانس‌

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت‌ امور خارجه، مذاکرات اخیر ایران و آژانس را موفق و دارای نتایج مثبت دانست. به گزارش خبرنگار ما، سیدمحمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن تاکید بر رد هرگونه پیش‌شرط برای مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: تهران بسته پیشنهادی 1+5 را بررسی و نقاط مثبت و محورهای قابل گفتگوی آن را اعلام می‌کند.
کد خبر: ۱۷۶۶۴۰
وی با اشاره به این که مذاکرات در قالب همکاری‌های ایران و آژانس صورت می‌گیرد، افزود: گروه 1+5 در تلاش است نماینده‌ای برای ارائه بسته پیشنهادی خود به ایران اعزام کند. آنها در حال گفتگو هستند و اگر به نتیجه قطعی برسند، نماینده خود را به ایران اعزام می‌کنند.

حسینی درباره تاریخ و مکان دریافت بسته پیشنهادی 1+5 از سوی تهران تصریح کرد: کسی که می‌خواهد بسته را ارائه دهد، باید تاریخ و مکان آن را هم اعلام کند. از سوی دیگر، حسینی درباره جزئیات بیشتر بسته پیشنهادی ایران اظهار کرد: در این بسته محورهای متنوعی مورد توجه قرار گرفته است و آن را به کشورها و نهادهای تاثیرگذار نیز ارائه کرده‌ایم و معتقدیم زمینه مناسب و جامعی را برای مذاکرات سازنده فراهم می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز امیدواری از این که طرف مقابل در بررسی بسته پیشنهادی ایران جدیت داشته باشد، یادآور شد: در این بسته مبانی عدالتخواهانه و مسائل بین‌المللی منطقه‌ای مطرح شده، اما بحث تضمین امنیتی از سوی ایران در آن نیامده و ما بموقع جزئیات بسته پیشنهادی را مطرح می‌کنیم.

حسینی در ادامه این جلسه در پاسخ به پرسش خبرنگاران، از هویت ضاربان دیپلمات‌های ایرانی در عراق ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: سفارت ایران در بغداد با نیروها و مسوولان عراقی که این روند را پیگیری می‌کنند، در تماس است.

وی عاملان این ترور را افرادی دانست که روابط خوب و برادرانه ایران و عراق را هدف قرار داده‌اند و در پی مخدوش کردن آن هستند.

حسینی درباره خبر کریستین ساینس مانیتور، مبنی بر ملاقات فرمانده سپاه قدس و جلال طالبانی درباره گفتگوی ایران و امریکا گفت: کانال گفتگوی ایران و امریکا درباره موضوع امنیتی و ثبات عراق روشن و شفاف است و هیچ تغییر کانالی صورت نگرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها