جام جم آنلاین: اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطینی به رهبری حماس روز گذشته اعلام کرد رژیم‌صهیونیستی برای آزادی گیلعاد شالیت، سرباز اسیر اسرائیلی باید 450 نفر از زندانیان فلسطینی را آزاد کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنیه در نطقی تلویزیونی گفت: ما درخواست‌های خود بر آزادی زندانیان فلسطینی از جمله افرادی که پیشتر اسامی آنان را تعیین کرده‌ایم، تاکید داریم. وی افزود: این زندانیان در عوض آزادی شالیت، سرباز اسرائیلی به اسارت درآمده باید آزاد شوند. هیات حماس در نوارغزه برای دریافت پاسخ مصری‌ها در زمینه محاصره غزه به قاهره می‌روند.
کد خبر: ۱۷۶۶۲۸

برنامه جنجالی یوشنکو

جام جم آنلاین: ویکتور یوشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین لایحه‌ای در خصوص نابودسازی هزاران یادبود دوران شوروی را که نماد سلطه رژیم کمونیستی بر این کشور است به پارلمان تقدیم می‌کند.

به گزارش روزنامه وزگلاد، یوشنکو می‌خواهد یکبار و برای همیشه گذشته مربوط به دوران کمونیست اوکراین
را از اذهان مردم پاک شود. نتایج نظرسنجی سال گذشته در این کشور نشان داد تنها 11 درصد از مردم اوکراین با از بین بردن یادبودهای دوران اتحاد جماهیر شوروی موافقند.

فتوای جدید بن‌لادن‌

جام جم آنلاین: اسامه بن‌لادن، رهبر القاعده در پیام صوتی جدید خود مسلمانان را به تحرک برای شکستن حلقه محاصره نوار غزه فراخواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بن‌لادن در این پیام حضور سران غربی در شصتمین سال تاسیس اسرائیل را گواهی بر دروغ بودن عدالت، آزادی و انسانیت مورد نظر غربی‌ها توصیف کرده است. رهبر گروه القاعده در بخشی از این پیام مردم مصر را که همسایه اهالی غزه هستند به شکستن حلقه محاصره غزه فراخواند.

درخواست عبدالله برای بازگشت صلح‌

جام جم آنلاین: عبدالله دوم، شاه اردن روز گذشته از همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات صلح خواست تا روند بازگشت صلح به خاورمیانه را سرعت بخشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ملک عبدالله دوم در نشست مجمع جهانی اقتصاد در تفرجگاه شرم‌الشیخ مصر گفت: فاکتور زمان امروز مساله‌ای اساسی و ریشه‌ای است.

وی اشاره کرد: تا زمانی که صلح دائم به خاطر اشتباهاتی که درطول سال‌ها اصلاح نشده است، برقرار نشود، جشن‌های استقلال همچنان بی‌معنا و پوچ خواهد بود.

 دیدگاه پلوسی در مورد جنگ عراق‌

جام جم آنلاین: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا روز گذشته در اظهاراتی تاکید کرد جنگ عراق علاوه بر این‌که ارتش امریکا را تحلیل برد به قیمت از دست رفتن اعتبار این کشور تمام شد.

به گزارش روزنامه سوری تشرین، پلوسی در راس هیاتی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره امریکا پس از شرکت در جشن سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی، وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

وی در این سفر غیرمنتظره با سرلشکر دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای امریکایی در عراق و نوری مالکی، نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

تهدید باراک به حمله به غزه‌

جام جم آنلاین: ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل در حالی که مقامات دیگر این وزارتخانه پذیرش قرارداد آتش‌بس پیشنهادی مصر از سوی تل‌آویو را محتمل می‌‌دانند از حمله قریب‌الوقوع به غزه خبر داد.

به گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست، باراک در دیدار با نمایندگان ارشد مجلس امریکا حمله نظامی گسترده این رژیم به غزه در آینده‌ای نزدیک را محتمل دانست.

باراک همچنین دیروز در حاشیه نشست اقتصادی شرم‌الشیخ با حسنی مبارک، رئیس‌جمهور و عمر سلیمان، وزیر اطلاعات مصر درباره آتش‌بس پیشنهادی قاهره به گفتگو نشست.

احتمال خروج نظامیان خارجی از کابل

جام جم آنلاین: عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع افغانستان در جمع نمایندگان مجلس این کشور ادعا کرد تا سه ماه دیگر خروج نظامیان خارجی از کابل، پایتخت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس گفته‌های وردک طرح خروج این نیروها از کابل و انتقال آنها به شهرهای اطراف در مدت یک سال تکمیل خواهد شد.  بر اساس اعلام نیروهای ائتلاف قرار است نیروی پشتیبانی و آموزشی در کابل باقی مانده و بقیه پایتخت را ترک کنند.

کناره‌گیری ماهاتیر محمد از حزب حاکم‌

جام جم آنلاین: ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر پیشین مالزی روز گذشته از سازمان ملی مالایی‌های متحد(UMNO) ، حزب حاکم این کشور کناره‌گیری کرد و از دیگران خواست همین کار را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد که برای 22 سال و تا سال 2003 رهبر این حزب بود، اعلام کرده تنها زمانی به UMNO باز می‌گردد که عبدالله احمد بداوی، نخست وزیر از سمت خود کناره‌گیری کند.

ماهاتیر محمد 82 ساله پس از این‌که حزب UMNO و ائتلاف حاکم به رهبری بداوی در انتخابات عمومی ماه مارس به شدت شکست خورد، فشارها را بر نخست وزیر مالزی افزایش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها