قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، جزئیات تازه ای از بسته پیشنهادی ایران به 1+5 را اعلام کرد و گفت: بحث مهمی که در این بسته آمده این است که از طرفی استفاده صلح آمیز هسته ای حق مسلم همه کشورها و از طرف دیگر اشاعه تسلیحات هسته ای تهدید برای جهان است.
کد خبر: ۱۷۵۷۲۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، علیرضا شیخ عطار ، در برنامه تلویزیونی نگاه یک ،با بیان اینکه بسته پیشنهادی ایران تاکنون به دبیرکل سازمان ملل، رئیس دوره ای شورای امنیت، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، چین،‌روسیه و سوئیس ارائه شده است افزود: ما از این سازمان ها و کشورها خواسته ایم درباره موضوعات گوناگونی چون هسته ای، سیاسی و اقتصادی بیایند به صورت عادلانه فکر کنند.

شیخ عطار گفت: بحث مسئولیت دسته جمعی کشورها در زمینه های گوناگون اقتصادی، سیاسی و هسته ای برای زدودن بی عدالتی و فقر در جهان از محور های این بسته پیشنهادی است.

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به اصرار مجری برنامه مبنی بر اعلام جزئیات تازه تری از بسته پیشنهادی ایران، افزود: موضوع کنسرسیوم( تهیه سوخت هسته ای با مشارکت دیگر کشورها ) به صورت دقیق تری در بسته پیشنهادی بیان شده است.

شیخ عطار گفت: هر چند این موضوع در گذشته نیز مطرح شده است اما در این بسته محل و نحوه مشارکت را به صورت دقیق تر بیان کرده ایم.

او افزود: در بسته پیشنهادی ایران به کشورهای 1+5 ازمکانیزم هایی برای کنترل اشاعه تسلیحات هسته ای نیز مطالبی آورده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها