این محققان معتقدند فلاوونوئیدها از جمله آنتوسیانین و فلاوانولهای موجود در این میوه و خانواده آن از طریق راه ویژهای در هیپو کامپوس مغز میتوانند پروتئینهای خاصی را فعال کرده و حافظه را تقویت کنند. هیپوکامپوس بخشی از مغز است که یادگیری و حافظه را کنترل میکند.
دکتر مت ویتمن محقق دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا معتقد است تقویت حافظه درازمدت و کوتاهمدت در سطح ملکولی در نورونها کنترل میشود ولی خوردن این میوه خوشمزه میتواند ظرفیت حافظه را تا حد زیادی افزایش داده و منجر به تقویت آن شود.
منبع: یونایتدپرس
هوش مصنوعی یکی از قدیمیترین عادتهای ما در اینترنت را تغییر داده است
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین عنوان شد
در گفتوگو با جامجم آنلاین تشریح شد
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین مطرح شد