تب و لرز همراه با بی‌حالی و درد

شیوع ویروس موذی آنفلوآنزا در کشور

هرقدر هم که مدتش طول بکشد و با تب و لرز، اسهال و استفراغ، بی‌حالی و بی‌حسی موضعی، درد عضلات و تنگی نفس و... همراه باشد، آنفلوآنزا فقط یک آنفلوآنزاست که با استراحت خوب و تغذیه مناسب درمان می‌شود، حتی اگر همین آنفلوآنزای جدید باشد که به قول رئیس انجمن متخصصان داخلی هنوز اسمش مشخص نشده است.
کد خبر: ۱۷۰۶۷۶
ایرج خسرونیا با اشاره به  ویروس جدید آنفلوآنزا به «جام‌جم» می‌گوید: به خاطر اسهال و استفراغ که از علائم این آنفلوآنزاست، مقدار زیادی از عناصر سدیم، پتاسیم و کلسیم از بدن دفع  و  باعث بی‌حالی و بی‌حسی عضلات فرد و در مواردی گزگز شدن بدن می‌شود.

او به بیماران توصیه می‌کند به جای درمان‌های خانگی به دلیل خطرناک بودن این ویروس و عفونت حتما به پزشک مراجعه کرده و با استراحت و توجه به نسخه و توصیه پزشک به درمان بپردازند.

 این ویروس جدید آنفلوآنزا که همراه با درد‌های شدید در اندام بدن، گلودرد، تنگی نفس و شکم‌درد نیز بروز می‌کند، نگرانی از ابتلا به نوع جدید بیماری را در میان مبتلایان به همراه دارد.

دکتر امام هادی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص می‌گوید: این تیپ جدید ویروس، از سوی متخصصان و از روی معاینات بالینی بیمارستان‌‌های تابع دانشگاه تایید شده است.

وی با بیان این که ویروس آنفلوآنزا با تیپ‌‌های مختلفی بروز می‌کند، می‌گوید: پوشش ژنتیکی ویروس آنفلوآنزا قابلیت جهش‌‌های زیادی را دارد و هر بار خود را به شکل خاصی نشان می‌دهد.

فصل جدید، ویروس جدید

مسوول آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا نیز، شیوع تیپ B ویروس آنفلوآنزا بخصوص در جوانان را نوع جدیدی از ویروس آنفلوآنزا اعلام می‌کند و می‌گوید: تب بالا، درد در اندام‌های بدن، احساس بی‌حالی همراه با تهوع، استخوان درد و سرفه‌‌های شدید از جمله علائم این بیماری به شمار می‌رود.

دکتر طلعت مختاری‌آزاد که سرپرستی بخش ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران را نیز عهده‌دار است، ویروس آنفلونزا را دارای 3 تیپ A،B،C معرفی می‌کند و با بیان این که تعیین تیپ جدید آنفلوآنزا، نیازمند بررسی در آزمایشگاه است،‌ ادامه می‌دهد: در چند هفته گذشته در نمونه‌‌های آنفلوآنزای ارسالی به آزمایشگاه، عفونت تنفسی ویروس آنفلوآنزای B مشاهده شده؛ اما تعیین این که نوع جدیدی از ویروس است، به طور قطع نیازمند بررسی مولکولی است.

به گفته او، معمولا در تشخیص انواع‌ جدید، پس از جداسازی، ویروس به سازمان بهداشت جهانی ارسال می‌شود تا با تمامی ویروس‌‌های دنیا مقایسه شده و جدید بودن آن مشخص شود.

مختاری‌آزاد با بیان این که آنفلوآنزای B با علائم بالینی شدیدی در بیماران بروز کرده است، اظهار می‌کند: تب بالا، درد در اندام‌های بدن، احساس بی‌حالی همراه با تهوع، استخوان درد و سرفه‌‌های شدید، از جمله علائم آن محسوب می‌شود و سرفه‌‌های آن مدت 2 تا 3 هفته طول می‌کشد. همچنین ویروس آنفلوآنزا هر چند سال یک بار تغییر شکل می‌دهد.

به گفته او، انتظار بر این است که همیشه آنفلوآنزا به شکل جدید ظاهر شود، بخصوص با تغییر فصل، این ویروس با علائم جدیدی در بیماران بروز پیدا می‌کند.

خسرونیا نیز با اشاره به ویروس‌های چچنی، افغانی و سایر نام‌های آنفلوآنزایی می‌گوید: به دلیل سرعت رفت‌وآمدها و مسافرت‌ها که با هواپیما صورت می‌گیرد، هنوز معلوم نیست که این آنفلوآنزا از کجا آمده؛ ولی بیماران باید با رعایت اصول بهداشت فردی از شیوع آن در محیط خانواده یا محل کار مانع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها