«جهنده» صدرنشین سینمهای جهان است

فیلم علمی- افسانه ای «جهنده» به کارگردانی داگ لیمان برای سومین هفته پیاپی پرفروشترین فیلم در سطح بین‌المللی شد.
کد خبر: ۱۶۲۳۸۵
به گزارش ورایتی، فیلم «جهنده» در 4000 سینما در 44 کشور 8/12 میلیون دلار فروخت. این فیلم با بازی هیدن کریستنسن و ساموئل ال. جکسن با 1/2 میلیون دلار بیشترین فروش را در ایتالیا داشت و مجموع فروش خود را در سطح بین‌المللی به 82 میلیون دلار رساند که 15 میلیون دلار بیشتر از فروش این فیلم در بازار آمریکای شمالی است.

تریلر سیاسی «نقطه برتری» با نقش‌آفرینی دنیس کواید و فارست ویتکر در 26 بازار و 2480 سینما حدود 5/11 میلیون دلار فروخت. این فیلم بیشترین فروش را با سه میلیون دلار در کره جنوبی داشت و فروش آن در اسپانیا و آلمان نیز به ترتیب 3/2 و دو میلیون دلار بود.

فیلم «پیرمردها کشوری ندارند»، برنده اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین نقش مکمل مرد توانست در 44 کشور، فروش 6/8 میلیون دلاری به‌دست آورد که بیشترین حجم فروش هفتگی آن تاکنون بوده است. این فیلم که ایتالیا و آلمان بیشترین استقبال را از آن داشته‌اند، مجموع فروش خود را اکنون به 50 میلیون دلار رسانده است.
فیلم «آنجا خون به پا می شود»، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دانیل دی لوییس با فروش پنج میلیون دلاری از هزار سالن سینما، رشد مناسبی در حجم فروش داشت. مجموع فروش جهانی این فیلم موفق به مرز 18 میلیون دلار رسیده است.

فیلم «‌جونو»، برنده اسکار بهترین فیلم‌نامه اصلی با فروش 2/4 میلیون دلاری از 1200 سالن سینما، نسبت به دیگر برندگان اسکار فروش کمتری داشت.

فیلم فانتزی «قطب‌نمای طلایی» با بازی نیکول کیدمن و دانیل کریگ در هفته نخست نمایش در ژاپن به فروش خیره‌کننده 10 میلیون دلار دست یافت. این فیلم که در خود آمریکا به لحاظ تجاری چندان موفق نبود، در سطح بین‌المللی 272 میلیون دلار فروخته که چهار برابر فروش داخلی آن است.

فیلم موزیکال «سوئینی تاد: آرایشگر شیطان‌صفت خیابان فلیت» تیم برتن با بازی جانی دپ و برنده اسکار بهترین طراحی صحنه در 2300 سینما حدود 9/4 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش بین‌المللی «سوئینی تاد» در سطح بین‌المللی 89 میلیون دلار شده که 40 میلیون دلار بیشتر از فروش فیلم در بازار آمریکای شمالی است.

فروش «فهرست آرزوها» با بازی جک نیکلسن و مورگان فریمن در 1900 سینما 8/4 میلیون دلار بود. «گنجینه ملی: کتاب اسرار» با بازی نیکلاس کیج نیز در 2638 سینما 8/4 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به 221 میلیون دلار رساند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها