عروج اسوه وحدت راه قدس

تأیید خبر شهادت سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب ا... لبنان با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان کشور همراه شد.
تأیید خبر شهادت سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب ا... لبنان با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان کشور همراه شد.
کد خبر: ۱۴۷۸۷۴۲
 
چهره‌های انقلابی و متعهد عرصه‌های گوناگون فرهنگ و هنر در فضای مجازی و صفحات شخصی خود، ضمن انتشار پیام تسلیت درپی این ضایعه عظیم، به ادامه راه محور مقاومت و شهدای حزب خدا و دفاع از آزادی قدس شریف و آرمان‌های بلند مجاهدان تاکید کردند. در ادامه تعدادی از این پیام‌های تسلیت را می‌خوانیم. 

شهید صفی‌الدین‌‌؛ علمدار کربلای حزب‌ا... 
جواد شمقدری، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و بنیان‌گذار سازمان سینمایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با هشتک سید‌هاشم این‌طور نوشت: سیدهاشم صفی‌الدین بسان علمدارکربلا درگروه حزب‌ا...بود با این تفاوت که وی با داغ شهید سیدحسن نصرا... به دیدار خدایش رفت. سید‌هاشم که همه عمرش در کنار سیدمقاومت بود خدا نخواست بیش از سه روز در فراق او بماند. 
     
من طلبنی وجدنی و من وجدنی
مهدی فیوضی، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده سینما نیز با انتشار عکسی از حضور شهید سیدهاشم صفی‌الدین در کنار شهید سیدحسن نصرا...در قالب استوری اینستاگرام، احساسات خود را با نگارش یک حدیث قدسی بیان کرد. این سینماگر در عکسی دو نفره از رهبران شهید محور مقاومت و حزب‌ا... نوشت: من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقه و من عشقه قتله و من قتله فعلی دیته و من علی دیته فانا دیته. در معنای این حدیث این‌طور آمده است: هر‌کس مرا طلب کند، مرا می‌یابد و هر که مرا بیابد، مرا می‌شناسد و هر که مرا بشناسد، مرا دوست دارد و هر کسی مرا دوست بدارد، عاشقم می‌شود و هر‌که عاشقم بشود، عاشقش می‌شوم و هر‌کس را که عاشقش بشم، او را می‌کشم و هر‌کس را بکشم، دیه او به گردن من است و هر‌کس که به گردن من دیه دارد، من خودم دیه او هستم. 
     
سلام بر حماسه‌سازان همیشه جاوید
رضا رسولی، عضو انجمن قلم ایران و از نویسندگان پرکار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز با انتشار یک استوری با هشتگ «شهید صفی‌الدین» نوشت: سلام بر حماسه‌سازان همیشه جاوید روحانیت...
     
شهادت در لباس جهاد
هادی حاجتمند، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون نیز با انتشار یک استوری از شهید صفی‌الدین در لباس جهاد در فضای مجازی نوشت: هنیئا لک یا «شهادت ا...» گوارای وجودت سید! 
     
سیدی بعد سید! 
ابوالفضل حاجتمند، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون نیز با بازنشر یک کلیپ پربازدید از مجموعه تصاویر شهید سیدهاشم صفی‌الدین و در قالب یک استوری نوشت: سیدی بعد سید! 
     
سرور شهدا از فضل و رحمت الهی
سهیل اسعد از فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی و دبیر ادوار اخیر جشنواره عمار نیز با انتشار آیه ۱۷۰ از سوره مبارکه آل‌عمران‌‌؛ (فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ ا... مِنْ فَضْلِهِ وَیسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلَا هُمْ یحْزَنُونَ) به همراه تصویری از رئیس شهید شورای اجرایی حزب ا... لبنان در فضای مجازی و با استوری‌هایی اینستاگرامی به تمام مخاطبان مسلمان خود در اقصی نقاط جهان یادآور شد که امثال شهید صفی‌الدین به فضل و رحمتی که خدا نصیب‌شان گردانیده شادمانند. 
     
تجلی اقتدار شهید در آینه هنر
محمد حمزه‌زاده، نویسنده دغدغه‌مند ادبیات کودک و نوجوان و قائم‌مقامی اسبق حوزه هنری نیز اندوه خود از فراق رئیس شورای اجرایی حزب‌ا... را با انتشار یک نقاشی دیجیتالی از رهبری شهید و مقتدر‌‌؛ شهید سیدهاشم صفی‌الدین در قالب یک استوری در اینستاگرامش ابراز کرد. 
     
سلام بر شهید مجاهدت
محمدرضا شاه‌حسینی، نویسنده و پژوهشگر نیز با انتشار تصویری غیررسمی و در لباس جهاد از شهید صفی‌الدین در فضای مجازی نوشت: السلام علی السید العربی الهاشمی الجماهد الشهید...
     
شهادت مزد مردان میدان مقاومت است
عبدا... گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری هم با انتشار تصویری مصمم از شهید صفی‌الدین در فضای مجازی نوشت: پاداش چنین حیاتی مردن در بستر بیماری نبود. 
     
بوسه شهید راه خدا بر سلاح مقاومت
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز اندوه و غم خود را با انتشار یک استوری از تصویر بوسه شهید سیدهاشم صفی‌الدین بر سلاح مقاومت ابراز کرد. 
     
بر ملا شدن برگی دیگر از جنایات صهیونیست
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیامی شهادت رئیس شورای اجرایی جنبش مقاومت اسلامی لبنان را تسلیت گفت.همچنین حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه،دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی شهادت سید‌هاشم صفی‌الدین‌‌؛ رئیس شورای اجرایی حزب‌ا... لبنان را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: خون شهید صفی‌الدین نه‌تنها بر زمین نخواهد ماند، بلکه نور امید و الهام‌بخش ما برای ادامه راه مقاومت و مبارزه با ظالمین خواهد بود. شهادت نه تنها پایان، بلکه آغازی برای ادامه راه آرمان‌ها و اهداف، متعالی است. 
     
صفی‌الدین، شهید عظیم راه قدس است
حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت شهادت سیدهاشم صفی‌الدین پیام تسلیتی صادر کرد. در ادامه متن پیام تسلیت موسی‌پور را می‌خوانید:
بسم‌ا... الرحمن الرحیم
شهادت رهبر بزرگ، شهیدعظیم راه قدس، حضرت حجت‌الاسلام سید‌هاشم صفی‌الدین (رضوان‌ا... ‌‌علیه)، رئیس شورای اجرایی حزب‌ا... لبنان، را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عجل ا...)، رهبرمعظم‌انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، جبهه مقاومت و تمام آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نمایم. 

صف دین دارد صفی‌الدین‌ها
افشین علا، شاعر سرشناس ایرانی پس از اعلام خبر شهادت رئیس شورای اجرایی حزب ا... لبنان آخرین سروده خود با نام «صف دین» را در وصف شهید سیدهاشم صفی الدین منتشر کرد: 
به جبین بگشا گره از چین‌ها/ که تو را باشد پر شاهین‌ها/ تو نه از خاکی که ز افلاکی/ به فلک رو کن نه به بالین‌ها/ مهراس از شب که سحر، ظاهر/ شده پاورچین لب پرچین‌ها/ رسد آن روزی که به خاک افتد/ سر جلادان به تبرزین‌ها/ همگی دشمن شده با صهیون/ همه ملت‌ها همه آیین‌ها/ سپهی خیزد ز بنی‌هاشم/ چو تنی زآنان فتد از زین‌ها/ نکنی تلخی! که خوشند اکنون/ همه فرهادان برِ شیرین‌ها/ ز شدائد کن به فرج، دل‌خوش/ که طبیب‌‌اید پی تسکین‌ها/ تو مباش‌ای دل ز دعا غافل/ که جهان دارد به لب، آمین‌ها/ خللی بر ما نرسد زین غم/ صف دین دارد صفی‌الدین‌ها...
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها