اقبال خیره‌کننده مردم به طوبی

 پرونده سریال طوبی به‌تازگی درآنتن شبکه یک سیما بسته شد.این سریال توانست با قصه‌ای تماشایی،حضور چهره‌هاو کارگردانی حساب‌شده سعیدسلطانی حسابی در دل مخاطبان جا باز کند. این استقبال منحصر به قاب رسانه‌ملی نبود و پایش‌ها نشان می‌دهد که محتواهای مربوط به سریال در فضای مجازی نیز به فراوانی بازنشر و دیده شدند.
کد خبر: ۱۴۷۷۲۳۲
 
اقبال خیره‌کننده مردم به طوبی
همچنین آمار بازدید این سریال در تلوبیون نیز درخور توجه است و نشان از استقبال مخاطبان از این سریال تلویزیونی دارد، استقبالی که در تماس‌های آنان با واحد۱۶۲روابط عمومی صداوسیما در قالب درخواست برای تولید و پخش فصل دوم این سریال خود را به خوبی نمایان می‌کند. در ادامه نگاهی به بازنشر محتواهای تقطیع‌شده درباره این سریال در شبکه‎‌های اجتماعی مجازی داشتیم و پایش تعاملات مخاطبان در این فضا در مورد سریال طوبی را منعکس کردیم. 
   
طوبی صدرنشین شد
گزارش پایش تعاملات مخاطبان در فضای مجازی درباره سریال طوبی منتشر شده است. در واقع در این پایش، ابتدا محتواهای تقطیع‌شده سریال طوبی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی منتشر شده‌اند، شناسایی و سپس میزان مصرف آنها محاسبه شده است. بر‌این اساس تعداد شصت‌هزار محتوای تقطیع‌شده از سریال در پنج بستر تلگرام، اینستاگرام، ایتا، بله و روبیکا منتشر شده که مجموعاً چهارصد میلیون بازدید و مصرف را به خود اختصاص داده است. این میزان مصرف، سریال طوبی را به برترین سریال رسانه‌ملی در سال ۱۴۰۳،تبدیل کرده است. سریال بعدی نون خ ۵ با حدود۱۲۰میلیون بازدید است.تحلیل مذکور با استفاده از ابزارهای دقیق داده‌کاوی و بررسی‌های عمیق تحلیلگران شبکه‌های اجتماعی مستقر در اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه‌ملی انجام شده است. برای روشن‌تر شدن شیوه عمل این پایش علمی، خوب است که با برخی ملاحظاتی که در این کار مد‌نظر بوده آشنا شویم. در آمار ارائه‌شده صرفا مصرف (بازدید) محتوای ویدئویی در تمام پلتفرم‌ها مد‌نظر بوده است. همچنین محتواهای با رویکرد مثبت نسبت به سازمان در محاسبات آمده است.اگر ازمخاطبان این سریال بودید، احتمالا برای‌تان جالب است بدانید که این محتواهای پربازدید بیشتر مربوط به کدام بخش‎های سریال بودند و در واقع کدام یک از آیتم‌های اثر بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است. طبق پایش صورت گرفته، محتوای مربوط به سکانس‌های ضیا و پریزاد جزو محتواهای پربازدید سریال طوبی بوده است. همچنین سکانس‌های عاشقانه طوبی و فخرالدین، فراگیرترین محتوای تقطیع‌شده از این سریال بوده است. موسیقی سریال هم بسیار مورد استقبال مخاطبان فضای مجازی قرار گرفته، به‌گونه‌ای که در کلیپ‌ها و محتواهای شخصی از آن استفاده می‌کنند. سکانس مربوط به قتل ضیا توسط پدرش هم جزو آیتم‌های مورد توجه مخاطبین در فضای مجازی بوده است. 
اقبال خیره‌کننده مردم به طوبی

چند گزاره‌ مهم 
با نگاهی به نتایج پایش انجام شده در اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه‌ملی درباره سریال طوبی شاهد هستیم که تعداد محتوای تقطیع‌شده منتشر‌شده در شبکه‌های اجتماعی بیش از ۶۰ هزار قطعه بوده است. میزان مصرف محتواهای تقطیع‌شده در همه بسترها حدود ۴۰۰ میلیون بازدید است. تعداد کامنت‌های منتشر‌شده ذیل محتوای مرتبط با سریال ۶۰۰ هزار است که عدد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.محتواهای تقطیع‌شده مجموعا ۱۰ میلیون لایک را توسط کاربران داشته است. همان‌طور که اشاره شد با توجه به میزان بازدید و لایک احصا‌شده، سریال طوبی پربازدیدترین و محبوب‌ترین سریال رسانه‌ملی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۳ بوده است. 
   
نگاهی به آمار تلوبیون
نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که جدای از آمار منتشر‌شده درباره فضای مجازی، در‌ کنار پخش سراسری شبکه‌های سیما، سریال طوبی از زمان پخش با آمار بازدید سیزده‌میلیونی در تلوبیون همراه بوده است. منحصر به ‌فرد بودن بازدیدها در تلوبیون نکته مهمی است که درباره این آمار مطرح‌شده قابل توجه است. آمار دقیق بازدیدهای تلوبیونی سریال طوبی عدد ۱۳۰۰۱۲۵۸ را نشان می‌دهد. 
اقبال خیره‌کننده مردم به طوبی

ساخت فصل دوم، پرشمارترین درخواست بینندگان
یکشنبه شب گذشته، عوامل سریال «طوبی» باحضور در واحد ارتباط با مخاطبان(۱۶۲) اداره‌کل روابط‌ عمومی‌ صداوسیما شنوای صدای مخاطبانی از سراسر ایران شدند که غالب درخواست‌های‌شان معطوف به ساخت فصل دوم این سریال پربیننده بود.  سعید سلطانی، کارگردان، سیدحامد حسینی، تهیه‌کننده، سیدحسین امیرجهانی، نویسنده، شبنم قربانی، بازیگر نقش طوبی، امین زندگانی، بازیگر نقش فخرالدین، محمدرضا هلال‌زاده، بازیگر نقش ضیا، رامین راستاد بازیگر نقش نسیم و شهین تسلیمی‌ بازیگر نقش زیور با حضور در واحد ۱۶۲ با مخاطبان تلویزیون گفت‌وگو کردند و به بیش از۱۵۰سؤال و نقطه‌نظر مردم درباره سریال «طوبی» پاسخ دادند.  سیدحسین امیرجهانی، نویسنده سریال، درباره حضورش در واحد ۱۶۲ گفت: در درجه اول، مردم لطف خودشان را نثار ما کردند و در درجه بعدی، بیشترین موضوعی که پرسیدند، درخصوص ادامه‌دار بودن و مهم‌ترین نظرشان، جذابیت پیش‌بینی‌ناپذیر بودن سریال بود.  وی در ادامه با بیان این‌که نکته قابل‌توجه در تماس مخاطبان سریال با واحد ۱۶۲، سن آنها بود، گفت: بیشتر مخاطبان بین ۱۲تا ۲۵سال داشتند که این موضوع نشان می‌دهد طوبی توانسته قشر نوجوان و جوان را نیز جذب کند. همچنین، امین زندگانی، بازیگر نقش فخرالدین، با اشاره به ابراز لطف مخاطبان در تماس با ۱۶۲ گفت: تشکر از کیفیت و جذابیت موضوع سریال وهم‌چنین درخواست ادامه‌دار‌بودن طوبی مهم‌ترین موضوعاتی بود که در تماس مخاطبان با ۱۶۲مطرح شد.محمدرضا هلال‌زاده، بازیگر نقش ضیاهم با اشاره به این‌که در بیشتر تماس‌ها مخاطبان درباره ساخته‌شدن طوبی ۲ سؤال می‌کردند، گفت:سؤال دیگری که اکثر مخاطبان پرسیدند، درباره امکان بازگشت ضیا در طوبی۲ بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها