عمل به توصیه رهبری برای روایت مقاومت در جنگ شناختی (۸) 

نیازمندیم در زمینه فرهنگ و جنگ ادراکی هزینه کنیم

عمل به توصیه رهبری برای روایت مقاومت در جنگ شناختی (۹)

شهید نصرا... قلب تمام لبنانی‌ها را با خود همراه کرد

انسیه شاه‌ حسینی، نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با جام‌جم در واکنش به شهادت سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب ا... لبنان اظهار کرد: در سفر‌هایی که به لبنان داشتم بار‌ها دیدم که مردم هنگام سخنرانی شهید نصرا... چه شور و شوقی دارند. زمانی که خطابه‌های غرای او را می‌شنیدند به وجد می‌آمدند و نگاه‌شان پر از عشق بود. از هیجان و محبت مردم لبنان به حزب ا... ما نیز شگفت‌زده می‌شدیم و آنجا انسان می‌فهمد که یک رهبر چطور می‌تواند دل‌ها را با خود همراه کند. شهید نصر ا... چنین رهبری بود و قلب تمام لبنانی‌ها را با خود همراه کرده بود.
کد خبر: ۱۴۷۴۸۷۵

شاه‌حسینی ادامه داد: پس از شهادت سید حسن نصرالله به کلام حضرت علی (ع) پناه آوردم. همان‌طور که در سال‌های سخت دفاع‌مقدس نیز با کلام مبارک امیرالمومنین (ع) آرام می‌شدم. حضرت می‌فرمایند بعد از پیامبر حوادثی بر ما گذشت که مردان را زمینگیر و کودکان را پیر کرد و من همچون انسانی که خاری در چشم و استخوانی در گلو دارد دم نمی‌زدم و به فضل‌الهی امیدوار بودم. ما هم باید به فضل و حکمت الهی باور داشته باشیم و این حوادث تلخ را تاب بیاوریم. 

به گفته این سینماگر؛ انسان‌های بزرگ درختانی تنومند هستند که حتی اگر تنه آن‌ها را قطع کنند، ریشه عمیقی در جامعه دارند و بازهم جوانه می‌زند. وی ادامه داد: با نگاه توحیدی مصیبت‌هایی مانند شهادت سید‌حسن نصرا... را می‌توان تحول کرد، اما در نگاه مادی این اتفاقات تنها مصیبت و ناراحتی است و هیچ روزنه امیدی در آن احساس نمی‌شود. 

شاه‌حسینی تاکید کرد: وقتی بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا به فلسفه آن نگاه می‌کنیم، هنوز شنیدنی و پرمعناست. این باور‌های انقلابی و با‌شکوه می‌تواند به زندگی معنا ببخشد و کسی که در این راه قدم می‌گذارد می‌داند که شهادت بخشی از این راه است. پیشوایان دینی ما آگاهانه در این مسیر قدم گذاشتند و عظمت وجودی انسان را نمایان کردند. امروز هم پیروان امامان (ع) در همان راه قدم برمی دارند و به‌خاطر عشق به آزادی حاضرند از جان خود گذر کنند مانند شهید سیدحسن نصر ا.... هر شهیدی در محور مقاومت در هرجای دنیا، بار دیگر ثابت می‌کند که ظالم بالاخره نابود خواهد شد و حقانیت راه حزب‌ا... را بار دیگر نمایش می‌دهد. 

این کارگردان سینما با تاکید به این‌که سیدحسن نصر ا... توانست مکتبی فرهنگی و اندیشه‌ای به راه بیندازد، اظهار کرد: دستاورد‌های فرهنگی حزب‌ا... به رهبری شهید نصر ا... ارزش بالایی دارد. عرصه‌های گوناگون فرهنگی و هنری می‌توانند نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. مسئولانی که مدیریت‌های فرهنگی را برعهده دارند باید روی این مسأله حساس باشند و اگر اینطور نباشند در شغل غصبی مشغول کار هستند. امروز مسائل محور مقاومت از جمله شهادت سیدحسن نصر ا... باید در تمام محصولات و تولیدات فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد. 

کارگردان فیلم سینمایی «شب بخیر فرمانده» بیان کرد: بار‌ها پیش آمده درخصوص محور مقاومت ایده‌ای داشته‌ایم و برای تولید اثر به مسئولی مراجعه کرده‌ایم که در صف اول مراسم شهادت سردار سلیمانی یا شهر شهید عزیز دیگری حاضر بوده و وقتی از این مدیران برای تولید اثر کمک می‌خواهیم، می‌بینیم که اولویت‌های دیگری را مدنظر دارند و محور مقاومت در سینما یا سایر تولیدات هنری اولویت و دغدغه آن‌ها نیست. 

وی ادامه داد: باید از همین حالا برای بیان رشادت‌ها و اندیشه شهید نصر ا... و سایر شهدای محور مقاومت آماده شویم و با بهترین طرح‌ها و فیلمنامه‌ها تولید اثر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها