نیمکت رادیو ورزش؛ نوآور و آینده‌ساز

برنامه ملی، مردمی، نوآور و خلاق رادیو ورزش «نیمکت»، در عرصه ورزش ایران حرکتی بزرگ و زیر ساختی در مسیر تعامل با ورزشکاران، قهرمانان و ورزش‌دوستان در بزرگراه تحول و تکامل ورزش و اقدامی ارزشمند، اجتماعی و امیدآفرین است.
کد خبر: ۱۴۷۲۳۲۹
نویسنده جبار آذین - منتقد و مدرس

برنامه رادیویی «نیمکت» پویایی، انگیزه امید و نشاط و تعالی را به مخاطبان خود هدیه می‌کند. شاکله و ساختار ورزش هم مانند هنر از مثلث سازنده؛ ورزشکار، ورزش‌دوست و مدیر ورزشی تشکیل شده و هر کدام از این سه ضلع مهم در حیات و قوام و تکامل ورزش، نقش‌آفرین هستند  و چنانچه هم‌افزایی و تعامل در میانشان نهادینه  شود، ورزش و قهرمانان ورزشی ایران در آسمان ورزش جهان خواهند درخشید.

تاکنون برمبنای روال رایج،اغلب برنامه‌های ورزشی صدا و سیما با محوریت حضور و گفت‌وگو با قهرمانان، کارشناسان، مفسران، گزارشگران و یا با توجه به شرکت و گفتمان با مدیران، مسوولان، مربیان و قهرمانان صاحب نام ورزش تولید شده‌اند. در واقع این نوع برنامه‌ها که مخاطبان و تاثیرهای خاص خود را هم دارند، بیشتر با محوریت دو ضلع مثلث ورزشی، یعنی قهرمانان  ورزشکار و مدیران ورزشی تولیدشده اند و ضلع سوم، اساسی و تعیین کننده یعنی ورزش‌دوستان و نسل‌های جوان بویژه نوجوان که درفضای ورزش کشور با عشق، علاقه و امید تنفس، ورزش و زندگی می کنند، به عبارتی آینده‌سازان ورزش کشور هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرنند. در حالی که سرمایه‌های واقعی امروز و فردای ورزش ایران، همین ضلع سوم، نوجوانان و جوانان هستند و باید در تولیدات ورزشی رسانه ملی درجایگاه ویژه‌ای موردتوجه واقع می‌شدند. این همان ویژگی و شاخصه مهم و بزرگ برنامه آینده‌ساز و امیدبخش از جاده استعدادیابی و ایجاد شرایط رشد استعداها، قابلیت‌ها و توانایی ورزشکاران و ورزش‌دوستان نوجوان "نیمکت" است که امروز درحوزه ورزش در مرکز توجه وعلاقه جامعه ورزشی کشور قرارگرفته است.

نیمکت یک برنامه فرهنگی ورزشی مخاطب محور است که براساس تعاملات مخاطبان با رادیو ورزش تولید و پخش می‌شود.

مخاطبان و علاقه‌مندان این برنامه پر شور، جذاب و هدفمند، تولیداتی مانند؛ پادکست‌های رادیویی، گزارش و ... را به این برنامه ارسال می‌کنند و آثارشان برای شنوندگان پخش می‌شود. به همین دلیل هم مسیر رشد آنها در آینده هموار و روشن می‌شود و هم اینکه، ورزش بیش از همیشه به میان مردم رفته و چهره‌های مستعد و قدر ورزش را از میان نوجوانان ایران گلچین و تقدیم ورزش کشور می‌کند.

نیمکت با ساختاری ترکیبی با محوریت مخاطبان و تولیدات مردمی که البته در طول برنامه نکات آموزشی مختلفی نیز برای شنوندگان ارائه می‌شود، از شنبه تا پنجشنبه از رادیو ورزش پخش می‌شود.برنامه تعاملی و مردمی نیمکت، تولید رادیو ورزش است که نیمکت‌نشینان با استعداد امروز  و افتخار‌آفرینان فردای کشور را در دامان مهر خود پرورش می‌دهد.

نکته قابل تحسین دیگر این برنامه نوپرداز اینکه،  برخلاف سنت برنامه‌های مشابه که در کنار مهمان‌ها، از میان قهرمانان و کارشناسان ورزش،  برای برنامه‌ها، داور گزینش می‌کنند، داوران برنامه نیمکت مردم هستند.

به واقع دراین برنامه که آثار مردمی شرکت دارند،درست و شایسته است که داوران این آثار هم خود مردم باشند که هستند. نیمکت برنامه‌ای اثرگذار، پرمخاطب و تعیین‌کننده،  ملی و مردمی درعرصه ورزش امروز و فردای ایران و جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها