بلومبرگ اعلام کرد؛

هشدار درباره درگیری مستقیم روسیه و ناتو

اصرار اوکراین برای استفاده از تسلیحات غربی طی حملات به عمق خاک روسیه و نیز ادعا‌های رومانی و لتونی درباره نقض حریم هوایی‌شان توسط پهپاد‌های روسی، احتمال درگیری مستقیم میان ناتو و روسیه را تقویت کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۲۰۲۴

به گزارش جام‌جم‌آنلاین به نقل از العالم، اصرار اوکراین برای استفاده از تسلیحات غربی طی حملات به عمق خاک روسیه و نیز ادعا‌های رومانی و لتونی درباره نقض حریم هوایی‌شان توسط پهپاد‌های روسی، احتمال درگیری مستقیم میان ناتو و روسیه را تقویت کرده است.

در حالی‌که عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین وارد سومین زمستان خود می‌شود، خبرگزاری بین‌المللی بلومبرگ در سر مقاله خود به تحلیل و بررسی دو تحول جدید ازجمله چالش فراروی متحدان کی‌یف در ناتو و خطرات فزاینده رویارویی مستقیم ناتو با مسکو، پرداخته است.

بلومبرگ نوشت: دو کشور عضو ناتو (رومانی و لتونی) حوادث چند روز اخیررا درباره پهپاد‌های روسیه  گزارش دادند این در حالی‌ است که ناتو با هرگونه درگیری مستقیم با روسیه مخالف است، زیرا تشدید تنش می‌تواند به درگیری هسته‌ای در قاره اروپا تبدیل شود.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: اگر پهپاد‌های روسیه به نفوذ خود در حریم هوایی ناتو ادامه دهند، نیرو‌های ناتو باید نشان دهند قادر به دفاع جدی از خود هستند.

بلومبرگ مدعی شده است ادامه بمباران شهر‌های اوکراین و حوادث جدید مربوط به پهپاد‌های روسی در حریم هوایی ناتو می‌تواند معادله استفاده از سلاح‌های غربی را در حملات به خاک روسیه به نفع کی‌یف تغییر دهد.

طبق این گزارش، جمعه گذشته زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین طی نشستی در پایگاه نظامی رامشتاین، از متحدان این کشور خواست با نادیده گرفتن خطوط قرمز روسیه، محدودیت استفاده از تسلیحات دوربرد را لغو کنند.

جوزپ بورل، کمیسر عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا پیشتر اعتراف کرد  اتحادیه اروپا خود بخشی از درگیری و مناقشات در بحران اوکراین است.

طی دو روز گذشته، رومانی و لتونی- دو کشور عضو ناتو- با طرح این ادعا که حریم هوایی آن‌ها توسط پهپاد‌های روسیه نقض شده است، خواستار اقدامات مشترک برای مقابله با روسیه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها