عضو حماس: به جای توافق یا مذاکره، با تحمیل دیکته‌های آمریکا مواجهیم

یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین در واکنش به مذاکرات دوحه اعلام کرد توافق یا مذاکره واقعی در کار نیست بلکه آمریکا مواضع رژیم اشغالگر را به رسمیت شناخته و همسو با آن می‌خواهد دیکته‌های خود را تحمیل کند.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، سامی ابوزهری عضو حماس گفت، رژیم صهیونیستی همچنان مانع از هر تلاشی برای دستیابی به توافق آتش‌ بس در غزه می‌شود.

ابوزهری امروز شنبه به تلویزیون العربی گفت، واشنگتن کاملا موضع رژیم صهیونیستی را پذیرفته است و تل‌آویو از مفاد قبلی در مذاکرات آتش‌بس عقب‌نشینی کرده است‌. او افزود: ما با توافق یا مذاکرات واقعی روبرو نیستیم، بلکه با تحمیل دیکته‌های آمریکا روبرو هستیم. واشنگتن در تلاش است تا از هرگونه تحرک در منطقه علیه اسرائیل جلوگیری کند.

عضو حماس تاکید کرد: صحبت درباره نزدیک شدن به توافق آتش بس یک توهم است. آنچه از میانجی‌ها شنیدیم حاکی از عقب‌نشینی‌های بزرگ از توافق دوم ژوئیه است.

او گفت: ما هنوز برای هیچ نشست دیگری دعوت نشده‌ایم و آنچه در مورد آن صحبت می‌شود برداشت‌های فریبنده است.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور میانجیگران قطر، مصر و آمریکا و هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در دوحه برگزار شد. حماس در این مذاکرات شرکت نکرد. پس از پایان این دور از مذاکرات، کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد قرار است مذاکرات آتش‌بس غزه هفته آتی در قاهره از سر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها