افشاگری حماس درباره ترفندهای نتانیاهو برای توقف مذاکرات دوحه

سخنگوی جنبش حماس گفت: رژیم صهیونیستی عامل اصلی وقت‌کشی در مذاکرات است و وزیر جنگ این رژیم (یوآو گالانت) چند روز پیش با طرح شروط جدید برای ادامه تجاوزگری، به صراحت به این موضوع اذعان کرد.
کد خبر: ۱۴۶۹۲۰۳

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، «جهاد طه» سخنگوی جنبش حماس اظهار داشت: چیزی که دیروز (جمعه) درباره نتایج نشست‌های آتش‌ بس دوحه به اطلاع رهبران این جنبش رسیده است، مستلزم پایبندی به مفاد توافق 2 ژوییه گذشته نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد که به هر چیزی که منافع و انتظارات ملت ما را برآورده کند، پایبند خواهیم بود.

سخنگوی جنبش حماس افزود: تردیدی نیست که رژیم صهیونیستی عامل اصلی وقت‌کشی در مذاکرات است و وزیر جنگ این رژیم (یوآو گالانت) چند روز پیش با طرح شروط جدید برای ادامه تجاوزگری، به صراحت به این موضوع اذعان کرد.

وی خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال توافق نیست بلکه با بهره‌برداری از سیاست های آمریکا، وقت می‌خرد و به دنبال ایجاد فضای رسانه‌ای مثبت کاذب است. او تلاش می‌کند از زمان مذاکرات، برای ادامه جنایات هولناک خود که چیزی فراتر از نسل‌کشی است، استفاده کند.

در همین زمینه یکی دیگر از رهبران حماس گفت: بار دیگر مطمئن شدیم که رژیم صهیونیستی به دنبال توافق نیست بلکه برای متوقف کردن مذاکرات، شروط جدیدی را مطرح کرده است.

وی افزود: طرح جدید آمریکا که به اطلاع رهبران جنبش رسیده است، متضمن شروط رژیم صهیونیستی است.

وی از میانجی‌گران خواست با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، این رژیم را به اجرای مفاد توافق مجبور کنند. این رهبر حماس تصریح کرد که هر گونه توافقی باید دربرگیرنده توقف حملات تجاوزگرانه و خروج نظامیان صهیونیست از غزه و تأمین هر چه سریع تر غذا و دارو و دستیابی به توافق واقعی برای مبادله اسرا باشد.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه روزهای پنجشنبه و جمعه (25 و 26 مرداد ماه) در دوحه برگزار شد و به گفته مقام‌های صهیونیستی این «آخرین فرصت» برای دستیابی به توافق محسوب می‌شود.

آمریکا، قطر و مصر روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که واشنگتن پیشنهادی به حماس و رژیم صهیونیستی داده تا شکاف‌های باقی‌مانده در توافق آتش‌بس در غزه را پر کند.

در این بیانیه آمده است: آمریکا با حمایت مصر و قطر، به هر دو طرف پیشنهادی ارائه داده است که با اصولی که بایدن در ۳۱ مه ۲۰۲۴ و قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت اعلام کرده بود، مطابقت دارد.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: این پیشنهاد بر اساس نقاط توافق حاصل‌شده در هفته گذشته بنا شده و شکاف‌های باقی‌مانده را به نحوی پر می‌کند که امکان اجرای سریع توافق را فراهم می‌آورد.

مذاکرات دو روزه دوحه برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس در باریکه غزه و آزادی اسیران اسرائیلی، بدون دستیابی به نتیجه پایان یافت. این مذاکرات قرار است اواخر همین هفته در قاهره مصر از سر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها