واژه ورزش بیشتر همراه است با سلامتی ، اما مرگ ورزشکاری حرفه ای در زمین چه معنایی دارد؛ در چند سال اخیر ، مرگ در میادین فوتبال تبدیل به پدیده ای مرموز شده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۳۵

مارک ویوین فو کامرونی (2003) و نیکلاس فهر اهل مجارستان (2004) دو نمونه اخیر این مشکل هستند. با وقوع چنین اتفاقاتی در میدان فوتبال ، آزمایش های لازم از بازیکنان در طول تمرینات و رقابت ها و حضور تیم پزشکی و امداد بسیار حرفه ای در ورزشگاه ها ضروری به نظر می رسد ، آموزش کمکهای اولیه به بازیکنان نیز از مواردی است که می تواند در موقع لزوم کمک کننده باشد.مرگ زود هنگام آنتونیو پوئرتا ، مدافع چپ و هافبک ملی پوش تیم ملی اسپانیا در 28 آگوست 2007 ، دنیای ورزش را در غم و اندوه درگذشت این بازیکن 22 ساله باشگاه سه ویا فرو برد و رقابت های لالیگا و برخی مسابقات اروپا را به تعویق انداخت . آنتونیو پوئرتا در دیدار مقابل تیم ختافه و در برخورد با بازیکن این تیم به زمین افتاد و دچار ایست قلبی شد و پس از چند دقیقه به هوش آمد و با پای خود از میدان بیرون رفت اما مجددا در رختکن دچار گرفتگی قفسه سینه و راهی بیمارستان شد. گرچه همه انتظار شنیدن خبرهای خوب از سوی تیم درمان آنتونیو را داشتند ، اما پس از 3 روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ ، سرانجام در 28 آگوست درگذشت . پیکر این بازیکن ارزشمند تیم اسپانیا در حالی که در پرچم باشگاه سه ویا پیچیده شده بود ، با حضور بسیاری از مقامات رسمی کشور اسپانیا ، باشگاه های اروپا و فوتبالدوستان به خاک سپرده شد و هزاران هوادار برای ادای احترام و شرکت در مراسم تدفین او در خیابان قبرستان سن فرناندو صف کشیده بودند. نام آنتونیو پوئرتا با نام باشگاه سه ویا و پیروزی های اخیر و بی سابقه این باشگاه گره خورده بود. او در منطقه تریانا به دنیا آمد. اولین حضور موثر او در رقابت های 2004-2003 بود. گلهای بی نظیر و سرنوشت ساز او دروقت اضافه و نیمه نهایی مسابقات جام یوفا در مقابل تیم شالکه 04 در آوریل 2006 باعث پیروزی تیم سه ویا شد و ضربه پنالتی او در مقابل تیم اسپانیول در سال 2007 پیروزی تیمش را به همراه داشت . آنتونیو پوئرتا در 55 بازی خود برای تیم سه ویا چندین جام را تجربه کرد و 5 بار نیز طعم قهرمانی را چشید.پس از انتشار خبر درگذشت آنتونیو پوئرتا ، خوزه ماریو دلنیدو، مدیر باشگاه اندلسی سه ویا خیلی کوتاه درباره او سخن گفت : امروز غم انگیزترین روز در تاریخ باشگاه سه ویاست. ما آنتونیو، چپ پای طلایی را از دست دادیم. پای چپی که سرنوشت باشگاه ما را عوض کرد ، ما را ترک گفت .آندره هنکل ، هم تیمی او می گوید: شرایط آنتونیو در روز مسابقه در مقابل ختافه عادی به نظر نمی رسید حتی به رختکن برگشت. اگر می دانستیم مساله او جدی است ، اجازه نمی دادیم بازی کند. از اتفاقی که افتاده بشدت متاثریم. مرگ او باورکردنی نیست. به او می گفتیم که حالش رو به بهبودی است و فعلا باید از ماسک اکسیژن استفاده کند. اتفاق بسیار وحشتناکی است ، چراکه او به زودی صاحب فرزندی می شد.
دیدار برگشت روز سه شنبه در مقابل آتن AEK از سری مسابقات مرحله دوم مقدماتی جام قهرمانان باشگاه های اروپا به تعویق افتاد. اما بازی سوپرجام در مقابل آ.ث.میلان انجام می گیرد. تا آن زمان غم مرگ زودهنگام آنتونیو پوئرتا کمرنگ خواهد شد.

مترجم : فریده سبزعلیزاده
منبع :uefa.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها