رئیس‌رسانه ملی در تشریح ۳ راهبرد ویژه انتخاباتی مطرح کرد

امیدواریم در مناظرات انتخاباتی شاهد بداخلاقی نباشیم

با پایان‌یافتن مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، گمانه‌زنی‌ها درباره مناظرات و افراد تاییدصلاحیت‌شده بیشتر شد. بر همین اساس، رسانه‌ملی تلاش کرده تا یک راهبرد مشخص برای نمایش برنامه‌ها و مناظرات در پیش بگیرد. رئیس‌رسانه‌ملی در همین رابطه گفته است که جزئیات برنامه‌های مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، هفته آینده اعلام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۹۸۱۰
 
پیمان جبلی درحاشیه هیات دولت ودرجمع خبرنگاران گفت:رسانه‌ملی مثل دیگر دستگاه‌های درگیرانتخابات،دچار شرایط پیش‌بینی‌نشده شد. ما اقداماتی که در دوره‌های قبل ظرف مدت یک‌سال برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها و طراحی برنامه‌ها اتفاق می‌افتاد را در زمان اندک و با سرعت بالا انجام دادیم. با همت و جدیت همکاران ما در سازمان تقریبا تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری مناظره‌ها و برنامه‌های دیگر انتخاباتی آماده شده است. طبیعی است که تا قبل از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان قطعی نیست و منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان هستیم؛ اما از جهت آماده‌شدن زیرساخت‌هایی مثل تولید فنی، طراحی برنامه‌ها و محور و سوالات آمادگی کامل داریم. مجری هنوز قطعی نیست. چند نفر از همکاران ما در دست بررسی هستند که اوایل هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی درخصوص تفاوت مناظره‌ها با دوره‌های قبل هم بیان کرد: جزئیات برنامه‌ها به لحاظ کمی‌وکیفی اوایل هفته بعد اعلام می‌شود. 
جبلی گفت: از فردای شهادت رئیس‌‌جمهور ستاد انتخابات رسانه‌ملی تشکیل شد. روندی که در دوره‌های قبل حدود یک‌سال زمان می‌برد این دوره با سرعت طی شد. منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستیم تا روند برنامه‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم. پیمان جبلی افزود: مهم‌تر از شکل برگزاری مناظره، محتوای مناظرات است که به مردم عزیزمان این آگاهی را بدهد تا از برنامه‌ها، نامزد موردنظر خود را انتخاب کنند. در تلاش هستیم شرایطی را فراهم کنیم که نامزدهای محترم بیش از آن‌که خواسته یا ناخواسته وارد حواشی شوند به برنامه‌های خود بپردازند و ورود به حاشیه و بداخلاقی انتخاباتی امکان‌پذیر نباشد یا به حداقل برسد. مناظرات به گونه‌ای است تا ورود نامزد محترم مستقیم به برنامه خود باشد و امکان ورود به حواشی و بداخلاقی احتمالی به حداقل برسد.
وی ادامه داد: پیشنهاد مشخصی را به کمیسیون بررسی تبلیغات ارائه داده‌ایم؛ اگر مورد توجه قرار بگیرد ما آمادگی اجرا را داریم و فکر می‌کنیم تاثیر جدی در کاهش بداخلاقی‌ها خواهد داشت.  تمامی مناظرات به‌صورت زنده از سیمای ملی پخش خواهد شد. رئیس رسانه‌ملی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، درباره راهبردهایی برای جلوگیری از بی‌اخلاقی در مناظرات، این‌طور بیان کرد: رسانه‌ملی سه راهبرد جدی را در این دوره انتخابات مورد توجه قرار خواهد داد. راهبرد اول، مشارکت بالا و آنچه رهبری اشاره فرمودند باید رئیس‌جمهور آینده با آرای بالا انتخاب شود و فراهم‌کردن زمینه مشارکت بالای مردم در انتخابات. راهبرد دوم، برنامه‌محور بودن تبلیغات انتخاباتی است. طراحی برنامه‌ها، سوالات و محورها به گونه‌ای که نامزدهای محترم اساسا امکان ورود به حواشی ناخواسته یا خواسته را نداشته باشند. راهبرد سوم، توجه به بداخلاقی‌های انتخاباتی است. این آسیب‌شناسی از روز اول مورد توجه ستاد انتخابات رسانه‌ملی قرار گرفته است که حضرت‌آقا در بیانات خود در سالگرد ارتحال امام تاکید فرمودند. پیشنهادهایی را به کمیسیون بررسی تبلیغات ارائه دادیم و خودمان هم طراحی‌های برنامه‌های زنده و مناظره‌ها و سایر برنامه‌ها را به گونه‌ای انجام دادیم که ان‌شاءا... امسال کمترین بداخلاقی انتخاباتی اتفاق بیفتد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها