مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر؛

بوشهر میزبان نمایشگاه و جشنواره ملی آبزیان شد

یادداشت/حسین نامور مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر؛

نمایشگاهی به شیرینی خرما

صنعت خرما استان بوشهر در صورت رفع موانع و تقویت نقاط قوت، ظرفیت ارزشمندی در ایجاد ارزش افزوده و اقدام در جهت حرکت به سمت و سوی سیاستگذاری چرخش اقتصاد چند محصولی  و کاهش وابستگی های صادرات مواد اولیه و افزایش تولید ناخالص داخلی و تأمین ارز غیر نفتی در شرایط تحریم های ضد بشری خواهد بود
کد خبر: ۱۴۳۱۰۲۰

خرما یک کالای دارای مزیت نسبی در موازی با سایر محصولات راهبردی استان بوشهر در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی، تجارت، صنایع دریایی و آبزی پروری می باشد، که همین فرصت های متنوع این اقلیم، استان بوشهر را در شمار استراتژیک ترین استان های ایران عزیز قرار داده است.

صنعت خرما استان بوشهر در صورت رفع موانع و تقویت نقاط قوت، ظرفیت ارزشمندی در ایجاد ارزش افزوده و اقدام در جهت حرکت به سمت و سوی سیاستگذاری چرخش اقتصاد چند محصولی  و کاهش وابستگی های صادرات مواد اولیه و افزایش تولید ناخالص داخلی و تأمین ارز غیر نفتی در شرایط تحریم های ضد بشری خواهد بود.

اهمیت محصولات کشاورزی در تجارت جهانی به وضوح نشان می دهد که در راستای تقویت صنعت خرما که از فرصت های استان بوشهر محسوب می گردد باید اهمیت و اهتمام و توجه والایی به آن داشت. 

شرکت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر به عنوان یک پایگاه توانمند و کارآمد، در معرفی کالاهای با مزیت نسبی تأکید داشته و با برگزاری  رويداد های تخصصی به دنبال ایجاد فضایی موثر  از حضور مشارکت کنندگانی با ظرفیت های علمی، تولیدی، بازرگانی و همچنین تبادل اطلاعات فنی و تجربی در حوزه های مرتبط می باشد.

بر همین مبنا نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر، با شناسایی مشکلات اصلی خرما استان از قبیل کاهش قیمت، کیفیت پایین بسته بندی و عدم ایجاد بازار های جدید، و سرمایه گذاری های صنایع پایین دستی، اقدام به جذب مشارکت کنندگانی معتبر و موثر  نموده تا فرصت سنجی مطلوبی در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.

با توجه بر پایه آورده های علمی و پژوهشی، تاثیر مستقیمی در  شمار برگزاری نمایشگاه ها و افزایش صادرات غیر نفتی مشاهده می گردد، که این امر نماینگر آن است، در صورت بهره برداری اصولی و مدیریت شده از فرصت ایده آل نمایشگاه، زمینه رشد و توسعه اقتصادی در حوزه های کشاورزی، صنعتی، خدماتی ، را شاهد خواهیم بود.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها