کشت 10 هزار هکتار علوفه در آمل
مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

کشت 10 هزار هکتار علوفه در آمل

تولید ۵۷۰ هزار تن محصولات علوفه‌ای در خراسان جنوبی

۵۷۰ هزار و ۳۲۰ تن محصولات علوفه‌ای کشت بهاره و پاییزه در خراسان جنوبی برداشت می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۹۸۲۰

 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیر کشت محصولات علوفه‌ای استان در سال زراعی جاری را ۱۸ هزار و ۶۶ هکتار با کاشت ۱۲ گونه به صورت بهاره و پاییزه اعلام کرد.

محمد رزقی افزود: برداشت این سطح با ۳۵ دستگاه چاپر و سایر دستگاه‌های مرتبط از دروگر و بسته بند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۶ هزار و ۲۶۳ نفر بهره بردار استان به کشت محصولات علوفه‌ای اشتغال دارند، افزود: همچنین بیش از ۸۰ درصد محصولات علوفه‌ای بصورت بهاره کشت می‌شود.

رزقی سورگوم، ذرت و چغندر علوفه‌ای را عمده محصولات علوفه‌ای حجیم ذکر کرد و گفت: کشت محصولات علوفه‌ای بهاره و تابستانه از اسفند آغار و تا مرداد با توجه به شرایط اقلیمی ونوع محصول ادامه دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت محصولات علوفه‌ای که از خرداد آغاز می‌شود تا پایان آبان ادامه دارد.

رزقی افزود: برای ذخیره سازی، غنی سازی علوفه و تغذیه واحد‌های دامداری در استان ۲۶۶ واحد ۱۸۰ متر مکعبی سیلوی علوفه فعال در واحد‌های صنعتی به ظرفیت تقریبی ۴۸ هزار متر مکعب موجود است.

وی با بیان اینکه نیاز بخش دام استان هرساله بیش از ۸۰ هزارتن علوفه خشبی در بخش زراعت از سایر محصولات تولید و به مصرف می‌رسد، افزود: یکی از سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی استان به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح وافزایش بهره وری واستفاده بهینه از منابع خصوصا صرفه جویی در آب، اجرای طرح‌های بهزراعی شامل تغییر آرایش کشت، تامین وتدارک بذور اصلاح شده مقاوم به شوری و تنش‌های محیطی، تامین تسهیلات سرمایه درگردش، تنظیم برنامه تغذیه گیاهی، تامین ماشین آلات مرتبط کاشت و برداشت تامین وترویج کود‌های موردنیاز است که هرساله برنامه‌های مورد نظر در تمام شهرستان‌ها با توجه به فصل اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها