کپکی که ترشی‌ را خراب می‌کند
چه کنیم ترشی‌ فاسد نشود؟

کپکی که ترشی‌ را خراب می‌کند

حتما برای شما هم پیش آمده کاهویی را که خریده اید زنگ می‌زند و قهوه‌ای رنگ می‌شود. در چنین مواقعی با این سؤال مواجه‌ایم که آیا می‌توانیم از این کاهوهای زنگ‌زده استفاده کنیم یا نه؟
حتما برای شما هم پیش آمده کاهویی را که خریده اید زنگ می‌زند و قهوه‌ای رنگ می‌شود. در چنین مواقعی با این سؤال مواجه‌ایم که آیا می‌توانیم از این کاهوهای زنگ‌زده استفاده کنیم یا نه؟
کد خبر: ۱۴۱۲۷۵۲
نویسنده لیلا ونکی - خبرنگار چاردیواری

بسیاری از مردم به سبزیجات به ویژه کاهو علاقه فراوانی دارند؛ چراکه کالری‌اش پایین است و در میان افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، طرفداران زیادی دارد. با این حال، زمانی که کاهو را در یخچال نگهداری می‌کنید، شاید شاهد لکه‌های کوچک قهوه‌ای روی آن بوده‌اید. بسیاری از افراد با مشاهده این لکه‌های قهوه‌ای، کاهو را دور می‌اندازند. باید بدانید مصرف این کاهو‌ها مشکلی برای سلامت بدن ندارد. در حقیقت بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات، گاز‌های غیرقابل دیدن به نام اتیلن از خود منتشر می‌کنند که در میوه‌ها و برخی گیاهان باعث رسیدن و نرم شدن آنها می‌شود و در برخی موارد هم بر کیفیت آنها تاثیر می‌گذارد. کاهو میوه نیست، در نتیجه بدیهی است اتیلن باعث رسیدن او نمی‌شود! در واقع، کاهو به گاز اتیلن حساس بوده و قرار گرفتن آن در مقابل میزان ناچیزی از آن، باعث واکنش شیمیایی شده و نقطه‌های قهوه‌ای شکل روی آنها تشکیل می‌دهد. در حقیقت اتیلن ترکیبی را در کاهو به وجود می‌آورد که با بروز نقطه‌های قهوه‌ای نمایان می‌شود.

بهترین روش‌های تازه ماندن کاهو حتی تا ۳ هفته
ساده‌ترین روش برای نگهداری طولانی‌مدت کاهو این است که آن را داخل نایلون بگذارید تا به آن هوا و رطوبت نرسد. داخل نایلون چند عدد دستمال کاغذی قرار دهید تا رطوبت موجود را بگیرد و از پلاسیده شدن برگ‌های کاهو جلوگیری کند. نایلون کاهو را در یخچال به دور از میوه‌ها و سبزی‌های دیگر از جمله گوجه و سیب قرار دهید. با این ترفند تا یک هفته کاهو کاملا تازه می‌ماند. یک روش عالی برای تازه ماندن کاهو این است که: قسمت انتهای کاهو را با چاقو ببرید. کاهو را بدون این‌که بشویید، در یک نایلون زیپ دار قرار دهید. یک نی را از گوشه زیپ آن وارد نایلون کنید و هوای آن را با دهان بیرون بکشید تا پلاستیک چروک شود و اطراف کاهو کاملا بدون هوا شود. نایلون را در یخچال نگهداری کنید. این‌کار باعث می‌شود هوا که موجب پلاسیده شدن کاهو می‌شود، به آن نرسد. همچنین کاهو از برخورد با گاز اتیلن تولید شده توسط دیگر میوه‌ها و سبزی‌های داخل یخچال، در امان باشد و مدت زمان زیادی تازه باقی بماند. اگر می‌خواهید کاهو را پیش از شست‌وشو و در بسته‌بندی اصلی نگهداری کنید، داخل آن را با حوله کاغذی بپوشانید. اگر ظرف و بسته‌بندی کاهو بزرگ است، چند حوله کاغذی را در وسط و کناره‌ها بگذارید. سپس بسته‌بندی را تا جایی که می‌توانید محکم کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها