وقتی عشق به وطن، مضمون شعر می‌شود
روایت دنیای شاعرانه‌ دختر هرمزگانی

وقتی عشق به وطن، مضمون شعر می‌شود

تأملی در آفاق ادبی و شاعرانگی رهبر معظم انقلاب اسلامی

«امین شعر انقلاب» منتشر شد

کتاب «امین شعر انقلاب» تأملی در آفاق ادبی و شاعرانگی حضرت امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد.
کتاب «امین شعر انقلاب» تأملی در آفاق ادبی و شاعرانگی حضرت امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۱۴۱۱۲۷۱

این کتاب به کوشش حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد و مقدمه محمدرضا سنگری توسط انتشارات صریر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در ۲۱۸‌صفحه منتشر و روانه بازار نشر شد.
انصاری‌نژاد درخصوص این کتاب گفت: همان‌طور که از عنوان و زیر عنوان این کتاب مشخص است، کتاب امین شعر انقلاب در ارتباط با جایگاه و شخصیت ادبی، ساحت‌ها و شاعرانگی رهبر انقلاب است که در واقع نخستین کتابی است که به این موضوع پرداخته و نقش بی‌بدیل ایشان را در پیشرفت شعر معاصر و شعر انقلاب با توجه به شخصیت ادبی و منحصربه فرد معظم‌له مورد توجه قرار داده است.
این شاعر و نویسنده به نقش و جایگاه رهبر انقلاب در شعر پرداخت و افزود: حقیقتا نقش و جایگاه رهبر انقلاب در رشد و شکوفایی شعر انقلاب برکسی پوشیده نیست؛ ایشان با تجلیل از شاعران در دیدار‌هایی که همواره با شعرا داشته، موجب دلگرمی و پیشرفت شعر انقلاب بوده است. در این کتاب از تراوش قلم شاعران شاخص انقلاب از جمله اساتید رضا اسماعیلی، علیرضا قزوه، عبدالرحیم سعیدی‌راد، محمدرضا سنگری و... استفاده شده است.
داور جشنواره شعر فجر عنوان کرد: کتاب در پنج فصل تدوین شده است که شامل امین شعر انقلاب از نگاه شاعران؛ امین شعر انقلاب در سروده‌های شاعران؛ درباره‌ شاعران (شاعران کهن و شاعران معاصر)؛ سبک هندی در آیینه امین و اشعار مقام معظم رهبری است که در هر بخش مطالب نو و قابل تأملی آورده شده و مباحث مورد تبادل‌نظر قرار گرفته است.
انصاری‌نژاد با بیان این‌که برای گردآوری و تدوین این کتاب حدود دو سال زمان صرف شده است، درباره ضرورت انتشار امین شعر انقلاب گفت: هر ساله در دیدار شاعران با رهبر انقلاب برخی‌ها شعر می‌خوانند و ما وقتی روند این شاعران را دنبال می‌کنیم، شاهد پیشرفت چشمگیر آنها هستیم؛ تشویق‌ها، نقد‌های دقیق و عالمانه‌ای که در این دیدار توسط رهبر انقلاب صورت می‌گیرد در تقویت شعر شاعران و فعال و پویاتر شدن آنها نقش بسیاری داشته است که این موضوعات هیچ‌گاه در کتابی منتشر نشده بود درحالی که این اتفاق باید به‌صورت مکتوب مورد توجه قرار می‌گرفت.
وی موضوعات کتاب امین شعر انقلاب را برای مخاطب جدید و نو دانست و درباره مخاطبان کتاب توضیح داد: ما در گردآوری و تدوین کتاب سعی کرده‌ایم مطالب را به‌گونه‌ای مطرح کنیم تا مورد استفاده همه علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی باشد لذا رویکرد علمی و تخصصی شعر به‌معنای پژوهشی و دانشگاهی در کتاب دنبال نشده است تا برای همه قابل فهم و استفاده باشد. امیدواریم در گام‌های بعدی اندیشمندان ادب فارسی و صاحبان فکر و قلم، مباحث علمی و فنی این موضوع را در آثار دیگر منتشر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها